IT'S A NEW YEAR

Jag har spenderat nyårshelgen i Norsjöberg, har varit riktigt underbart och mysigt att ha bott här i fyra dagar. Man kommer verkligen bort från civilisationen & är mitt ute i skogen, vilket jag älskar!

Jag och Christoffer bjöd med oss Anton och Linn fredagen-söndagen för att fira nyår! Dem hittade hit på fredagkvällen & då blev det inte mer än sällskapsspel, kvällsfika & lite prat innan vi bäddade ner oss.

På nyårsafton vaknade vi när det började ljusna och vi satte genast igång med att förbereda för lunch ute. Chrilles bröder Filip och Fredrik körde skoter hit från Åsele för att också äta lunch & spendera dagen med oss :-) Förutom att elda & äta så körde vi alla skoter (jag satt mest i pulkan med Maxi eftersom han är skoterrädd hihi) & var nere på sjön & pimplade. Solen sken hela dagen också, perfekt!

När mörkret började sjunka in på eftermiddagen så började vi elda bastun varm och innan dess gjorde jag i ordning förrätten: mackor med smörstekta champinjoner, smält västerbottens ost, serranoskinka och ruccolasallad. Enkelt men huuur gott som helst!

Varmrätten bestod utav helstekt oxfilé i ugn, potatisgratäng, sallad med bl.a. fetaost & granatäpple och så pepparrotssås. Och så ett glas rödtjut på det.  Det blev klart alldeles lagomt till Sverige-Tjeckien matchen så vi åt framför ipaden. Gick jättebra och oj vad god maten blev! Vi var tvungna att vänta ett bra tag innan jag tog fram min efterrätt: pannacotta med björnbär & så tomtebloss som pynt. Kändes extra festligt då ;-)

Vi alla var helt ärligt väldigt trötta efter dagens bravader haha, men vi höll oss alerta fram till tolvslaget med att spela spel, Anton visade också masda bilder & videos från sin Singapore-resa! Och när tolvslaget slog in & 2017 äntligen landade så fick jag min nyårskyss av Christoffer i vanlig ordning. Bästa sättet att avsluta ett år & påbörja ett nytt!<3

Idag åkte dem hem innan lunch och vi begav oss ut nästan direkt för att ta vara på dagen. Tog skotern till kojan för att göra upp en eld & grilla mackor i mackjärnet till lunch, det absolut godaste!!! Sedan på eftermiddagen åt vi middag hos hans farmor & farfar med Elisabeth, Robert, Filip och hundarna. Så myys!

Annars så har vi det rätt chill här i stugan: eldar för att hålla värmen, myser i sängen, C tittar på NHL på ipaden och jag läser boken jag fick i julklapp. Känns lite tråkigt att åka till Övik imorgonkväll, duty calls.. Men vi har ju i varje fall hela dagen att ta vara på innan dess! :-)

Hoppas ni också haft en bra nyårsafton & helg förövrigt, och främst en bra start på 2017! ☆


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0