YOU & ME

Alla hjärtans dag idag, som ingen har missat förstås.
Visst har det känts lite tråkigt att jag inte kunnat vara med C idag men samtidigt är jag glad för att jag har honom de resterande 364 dagarna om året istället. Man kan visa kärlek & uppskattning alla dagar :-) Men jojo denna dag kan vara riktigt mysig faktiskt!

Hur som så har jag spenderat min alla ♥-dag med att jobba & sedan träna efteråt! Det om något blev den perfekta dagen för min del! ;-)
Körde ben-rumpa-mage och jag tänkte dela med mig av hur det passet ser ut för mig:

 
-Uppvärmning 10 min på crosstrainern
-Höftlyft utan vikt 15 reps x 3 set
-Nedkliv från step up-bräda utan vikter 10 reps/ben x 2 set
-Squats 10 reps x 3 set (innan jag lägger på vikter kör jag 3 reps x 4 set som uppvärmning & förebyggande för att göra illa mig) Idag blev det t.o.m sumosquats i smithmaskinen, då står man bara mer brett med benen! Tar på som f*n :P
-Raka marklyft 10 reps x 3 set
- Krabbgång åt sidan med rubberband, ni kan se övningen här för jag är så dålig på förklara hihi. Men jag försöker gå längre ner än kvinnan i videon, det bränner mer!
- Superset 1: Liggande bencurl 10 reps x 3 set och benspark 10 reps x 3 set, som jag kör varannat med bra tempo & ingen vila
-Superset 2: Plankan 1min x 3 och utfallssteg 10 reps/ben x 3 set, som jag kör varannat med bra tempo & ingen vila
-Sedan kör jag dessa magövningar: omvända crunches på bänk, russian twist med kettlebell, sidolyft med kettlebell och så några andra övningar som jag har på appen Sworkit. Ett tips är att använda den då man får olika övningar att göra för alla olika muskelgrupper, plus yoga, kondiotion & stretching. De övningarna kan man likaväl göra hemma som på gymmet :-)
 
Efter dusch & Kickis goda middag så blev vi bjuppade på hjärtsemlor hemma hos moster Sofia. Mumsigt & mysigt! Så jaa, jag tycker jag fick en sjukt mysig dag utan pojkvänsmys osv. För trots allt så är det ju bara en vanlig tisdag idag ;-)
Innan jag somnar ikväll ska jag se repriserna av Ung & bortskämd och Parneviks hihi.
 

Förutom att vardagen rullar på bra på jobbet & med träningen så mår jag väldigt bra! Har så mycket att se fram emot denna vår, blir glad bara av att tänka på allt.. Och nu är det bara 10 dagar kvar tills vi drar flyttlasset från Övik?! Can't wait!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0