TURN THE BAD INTO SOMETHING GOOD

En lista som innehåller lite tips & lösningar på hur man gör en dålig dag till en bättre. Men dåliga dagar måste alla få ha för det är helt okej!<3

 
 
 

- 1. Träna: endorfiner, endorfiner. Dansa loss på ditt favoritpass, slappna av på en yogaklass eller spring / boxas tills du fått ut din ilska. 

 

- 2. Unna dig: godis, ett plagg, favoritmaten eller vad som helst som känns lyxigt för dig (god mat är ju framför allt viktigt!)

 

- 3. Tvätta håret: får en alltid att känna sig fräschare & piggare. Kan faktiskt göra så himla mycket mer än vad man tror!

 

- 4. Ha på dig snyggt men bekvämt. Det där dilemmat med att man kanske vill ha på sig något snyggare men det känns sjukt obekvämt just denna dåliga dag. Ta på dig just det du tycker är bekvämt & känn dig snygg ändå!

 

- 5. Våga säga nej till saker. Man kan ändra, man kan flytta om i schemat. Inte ställa in hela dagen men det finns en dag för allt, kom ihåg det!

 

- 6. Våga säga att du har en dålig dag. Inte till en okänd människa på stan kanske men till personer i din närhet. Det kommer förklara att du inte är en bitch utan faktiskt bara mår dåligt och vill att någon ska bry sig lite extra och prata ut med dig.

 

- 7. Man får hata en dag och tycka att den suger. Men man får inte glömma att tänka positivt HUR SVÅRT det än kan vara. Kom igen, något litet finns det.

 

- 8. Alltid hitta dåligt som motivation till bättre. Kanske ta tag i något du länge drömt om i smyg. Våga! Du kommer bli så stolt och känna så mycket hopp efteråt. 

 

- 9. Träffa/ring din bästis och älta det dåliga tills det inte känns lika farligt längre.

 

- 10. Lyssna på magkänslan. Gå ut och drick vin fast det är tisdag, eller ligg bara hemma i mjukisar hela, hela kvällen. Alldeles för ofta gör man bara det man ska, inte det som känns rätt. Är det någon dag man ska välja med omsorg och magkänsla vad man ska lägga tid på, så är det på en dålig dag.



Och detta är så himla sant! Man ska våga tala om när allting inte är OK. Men samtidigt försöka göra dagen bra ändå, trots att allt kan kännas förjäkligt.

Har haft lite sådana perioder under veckans gång. Less, trött trött trött och grinig var bara förnamnet. Har bara velat bara gömma mig under täcket ibland och inte komma fram.

Men efter nästan 7 intensiva jobbdagar så kan man väl inte bli annat. Igårkväll var jag väl lite bitter över att typ alla jag känner fick gå på påskledighet & drog till fjälls/stugorna m.m. Och idag satte jag mig även och körde bil till Norsjöberg, kring 15tiden, när jag hade slutat jobba. Dagen har faktiskt gått rätt bra, lite segt när allt i stan varit stängt och man inte kunnat hitta på något roligt bara.

 

Men det är ju som sagt långfredag idag och påsk. Jag är ledig till på måndagkväll och får spendera tid med nära & kära. Så får passa på att vila upp mig och bara njuta. Ha en bra helg allesammans, för det ska iallafall jag försöka ha! Puss♡


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0