TIDEN SOM VARIT

I fredags gick jag av jouren på morgonen, gick på Ica för att köpa lite goofrulle & traskade sedan hem till Max. Hela dagen bjöd på strålande sol & ca -1 grader så vi har tagit långa, härliga prommisar tillsammans. Fredagsfeelingen var på topp minsann! Jag har sannerligen haft tur med att prickat in mina lediga dagar då det är bäst väder!! ;-)
Och så kan ni även se min goda frukost, ibland får man lyxa till det!
 
När C slutade jobba åt vi en snabb middag innan vi helt spontant bestämde oss för att packa alla grejor & köra till Norsjöberg. Blev ett stopp i Åsele för att handla, hälsa på hans föräldrar & ta med oss en av deras hundar innan vi landade i en gosig & varm stuga. Hans farmor & farfar hade varit så snälla & eldat där under dagen + lämnat vatten.<3
Sedan gjorde vi inte mycket mer än att käka lite snacks framför en film innan vi somnade bums.

Inte bästa vädret på lördagen tyvärr. Vi vaknade upp till molnigt busväder & massa snö. Och det höll sig så hela dagen. Inte det jag hoppades på nu när vi väl var lediga samtidigt & kunde åka till stugan tillsammans hihi, men vi gjorde det bästa utav det ändå! :-) Max och Ice fick springa av sig & leka, vi stekte upp kebab på muurikkan till lunch, startade upp en skoter & körde ned till sjön för att pimpla, värmde klämmisar & drack varm choklad till fika, lade ut fyra st gäddsaxar i hopp om att få upp någon baddare, och så fortsatte vi elda upp i bastun & i stugan eftersom vi bestämde oss för att övernatta där till söndagen också. Vi bjöd Cs farmor & farmor på middag och när dem farit körde vi till sjön för att kontrollera gäddsaxarna innan vi la oss i sängen framför en serie.
 
Samma väder på söndagen som förväntat. Men dagen blev till en repris utav gårdagen, plus att Filip körde skoter från Älgsjö och umgicks med oss. 
Och som ni ser på bilderna så fick vi oss en baddare tillslut! ;-) En av dem sjukaste gäddor som C har sett tydligen som vägde lite över 8kg, och dem lägger ju ut gäddsaxar varje år! 
Denna var så fet att den knappt gick igenom fiskehålet, så i över en timma försökte vi borra 'extrahål' bredvid och bryta upp isen för att få upp den. TILLSLUT så haha... Det var tydligen en present till mig som aldrig har sett en levande gädda (nej så är det), gulligt men inget jag personligen ville spara hihi.

Och till min stora glädje blev vi bjuppade på tacos hos Chrilles föräldrar & myste med dem ett tag innan vi rullade hem igen. 
Det är helger som dessa som man lever för. Just det där att vara ledig & göra något mysigt!<3 Det är så tur att både jag och Christoffer är friluftsmänniskor och trivs med att bo så hihi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0