PÅSKEN 2017

I fredags jobbade jag ju 09-16, lugnaste arbetsdagen i mitt liv. Dessutom hade chefen tagit en en vikarie och vad det var bra för förstod ingen av oss haha! :P Vi satt mest och stirrade på varandra hela dagen. 
Men när kvälls-och nattpersonalen äntligen kom efter 15 så fick jag äääntligen sätta mig i den färdigpackade bilen & köra till Norsjöberg. Där väntade nästan hel Christoffers familj, hans farmor & farfar och hans faster m familj som kommit från Sandviken. Och så alla hundar förstås!

 
Det vankades middag nästan direkt jag kom fram, så jag slängde in mina grejer i min och Christoffers stuga och svirade om till mina skoterkläder direkt. Robert stekte all mat ute på murrikkan & det ÄR ju absolut godast hihi!
Och efter middagen tog vi skotrarna ner till sjön för att vittja gäddsaxarna, som är familjen Ohlssons stora påsktradition. Kvällen var så sjuuukt vacker så man visste knappt vart man skulle ta vägen!
 

Lördag, påskafton, bestod av växlande sol & molnighet! SMHI hade förutspått bara molnigt hela helgen så när solen ville kika fram flera gånger så njöt man lite extra ;-) 
Men hela dagen bestod av att köra skoter, fiska, elda, steka alla måltider på murrikkan, köra fyrhjuling, leka med hundarna, sola, bara ha det bäst! Njöt av varenda minut. 
Och som ni ser var denna kväll lika vacker som fredagens.
 
 
Söndagen blev till stor del likadan som lördagen. Samma aktiviteter & samma väder. Förutom att det uppstod massa björnfrossa.. :P 5st björnar befann sig i skogsområdet, vi kollade upp spåren & körde t.o.m. skoter bortåt där vi hört några andra sett mer spår. Där mitt ute i skogen, när man hörde ljud inne i skogen & hamnade mitt framför en död älgkalv som var björnarnas skrovmål, så såg vi dem. Alla 5, springa en bra bit bort i skogen. 2 vuxna och 3 ungar. Första gången jag någonsin sett en björn irl ute i skogen. Djurparken kan ju liksom inte räknas haha!!
Det var sjukt spännande & läskigt på en och samma gång. Jag är väldigt glad att jag valde att åka med de andra för att kolla upp spåren, vi möttes ju minst sagt av mer än vad som förväntades!
 
 
Min enda bild från måndagen var en snap då jag skulle åka hem på eftermiddagen, eftersom jag skulle börja kvällspasset 15:30. Men vi tog vara på hela den dagen också med samma aktiviteter! Hade inte så jättestor ångest över att behöva åka hem tidigare & jobba, det kändes helt ok efter denna fantastiskt roliga påskhelg! Oj vad jag trivs i Norsjöberg & oj vad jag trivs med Christoffers familj! Min tredje familj ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0