WEEKEND IS HERE

Farmor bjöd oss på middag en kväll, alltid lika mysigt + att hon fick sin försenade 75-års present! Vi stannade in mot kvällskvisten, drack te & såg på programmet Sveriges bästa hemtjänst. Sådär jättemysigt!!
 
På en ledig dag kom Bea förbi en sväng! Hon hade med sig lite fikabröd, vi har inte umgåtts sedan i våras så det var verkligen jätteroligt med catching-up, prat om det allra senaste m.m. 
Dock funkar det inte alls för min del att äta socker nu när jag inte är van vid det längre, blir illamående efter varje gång :P
 
Som den Harry Potter-nörd man är så förbeställde jag den nyaste boken för några veckor sedan, & i veckan kom den äntligen! Den är ju lite speciell eftersom den är skrivit som ett manus för teaterföreställning, men jag tycker inte det var svårt att liksom komma in i den. Snarare rätt lättläst!
Den handlar ju då främst om Harry Potters son, Albus, som börjar på Hogwarts och han har det ju inte lätt för sig på någon front i livet; främst det tunga arvet han bär från sin berömda fader. Ni som gillar HP och hans värld, KÖP!!
 
--- --- ---
De senaste dagarna har också bjudit på några härliga träningspass!

Tisdag: Ett ben & mage-pass på morgonen.

Onsdag: Intervaller på löpbandet på morgonen, jäklar vad det kickar igång dagen haha!! Hade 5 min PW som uppvärmning & sedan sprang jag 1 min x 5 set! Alltså springa allt jag kan i 1min och sedan trappa ned & vila 1 min, det upprepas då 5 gånger. 
Sedan körde jag några core-övningar som jag har på sworkit-appen.

Torsdag: En PW med Max på 1,5h på morgonen, älskar att kliva upp tidigt & röra på mig! Sjukt härligt! Det var sådär lagomt innan jag skulle jobba kväll :-)
 
 
Igår, fredag, jobbade jag ett dagpass & strax efter kl 16 hade vi packat bilen & styrde kosan mot Åsele. Blir en repris utav förra helgen, jakt för C och jag ska plugga så mycket som möjligt. 
Hur som så fyllde Filip 13 barre igår, grattis till honom!  Det blev födelsedagsmiddag och fika med (nästan hela) familjen. Jag fick dock en släng utav feberfrossa & den konstigaste trötthet jag upplevt typ, så jag skallade kudden tidigt.
 
Men idag mår jag som vanligt som tur är! Befinner mig ensam hemma i huset med Maxi igen. Men det är bara för idag som tur är :-) Ska sätta mig och plugga nu för idag, i eftermiddag blir det SAIK-match och sedan resten av helgen ska jag väl plugga, umgås med familjen, mysa med C, äta god mat, kanske köra till Solberg en sväng där pappa & Kicki befinner sig. Den som lever får se!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0