4 OKTOBER 2016

Jag och Christoffer hade ju som sagt lite kalas här hemma dagen efter han fyllde år. Hans moster & hans kusiner kom hit och fikade tårta och coca cola, vi såg Saik-Växjö och fick se Sebbe spela sjukt bra. Myskväll!

Har haft så sjukt bra pass de senaste skiften på jobbet. Inga överbeläggningar, det har funnits tid till att träna & umgås med patienterna, i fredags när jag jobbade kväll så beställde vi personalen t.o.m. hämtmat från en asiatisk restaurang i stan till middag! Vi tände värmeljus och kunde se Idol, sjukt perfekt arbetskväll!

Vi har varit till Norsjöberg & Åsele en sväng för visit & fix i 'gapaköjan' uppe på berget. Det sjukt fina & kalla, krispiga höstvädret piggade verkligen upp! Det känns att vintern är påväg, det blir kallare. 

Och just tack vare att det blivit kallt så går jag klädd såhär typ hela tiden! Hoodies, haglöfströjor eller Christoffers tröjor som är stort pösiga & luktar som bara han kan<3, och så är lundhagsbrallorna på för jämnan. Chillmode is ALWAYS on hihi. Så fett skönt. Men saknar lite att klä upp mig i jeans, fina toppar eller en klänning och högklackat hihi.

Kvalitetstid med världens bästa hund är verkligen det bästa jag vet! Blir alldeles till mig av lycka & kärlek när jag bara tittar på honom ibland. Hur en hund kan vara så duktig, snäll, lydig, mysig, rolig, tokig, allt!! Att just Max kom till oss. Vår underbara finskspets <3

Jossan ringde mig en dag och vi pratade riktigt länge. Så synd att man inte ringer varandra oftare, egentligen. Liksom när vi inte umgås så ofta.. Men snart vankas det weekend & partej i Umeå när Jenna ska ha inflyttningsfest i sin nya lägenhet, så då får vi brudar äntligen ha lite reunion. Plus att det var evigheter sedan som jag festade i Umeå, känns det som! ;-)

C fick nya jaktkläder i bday present av sin familj så jag fick ärva en annan jacka av honom. Vi är ju nästan söta då vi matchar haha. Ska följa honom & jaga så fort det passar, känns väldigt taggat! Jag som varit småsugen på att ta jägarexamen till & från sedan länge, så detta blir kanske det som triggar det på riktigt! 
 
Träningen är back on track again, känslan av träningsvärk överallt är oslagbar haha!! Känner mig fräschare & piggare av det också, inte som den säck potatis jag var förra veckan.. Tittar ni närmare på bilden ser ni mitt nya tillskott; adidas träningstights! Utan tvekan de skönaste tights jag någonsin ägt, seriously!

Vi har besökt Chrilles mormor & morfar i deras stuga, som ligger ca 7 mil utanför Övik. Han fixade taket på deras gäststuga & vi blev bjudna på god mat och fika.

--- --- ---
Och hej på er!! Så har senaste tiden sett ut för min del. Även fast det känns som att tiden står stilla ibland så är man verkligen ständigt sysselsatt! Jag är påväg tillbaka till det som känns positivt, lycklig för det jag har & som finns omkring mig.=)

Det som väntar nu resten av veckan är APT på jobbet imorgon eftermiddag, går frivilligt till jobbet på min lediga dag säg ;-) Men vill så gärna höra vad chefen har att säga så. Sedan har jag och C planerat en utflykt till middagen. Är så himal fint väder varje dag nu så lika bra att ta vara på det :-) 
Och så jobbar jag heeela helgen, fredag-måndag rättare sagt. Men det känns rätt bra ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0