LIGHT UP THE DARKNESS

Nu när mörkret tar över så är det viktigt att se till att man syns när man är ute på hundprommis! Både ägare och hund ska synas för bilarna, alla tänker inte på det tyvärr och det sker fler olyckor än vad man tror! Det får bli en liten reminder till er alla som gillar att vara ute och gå på kvällarna ;-)
 
Men annars då? Inte hänt mycket alls sedan sist, men typ detta: 
 
-Sedan utekvällen i lördags så har jag blivir förkyld, tyvärr.. Jag visste att den skulle ta mig!! Snuvig, 'tungt' huvud, svullen & tjock hals, hängig, standard så att säga. Bara att gilla läget & vila från träningen ett tag. Det som dock piggade upp var att C köpte glass till mig en kväll, lättade verkligen upp plugget! <3
 
-Fick besked om ett VG på senaste salstentan jag skrev för två måndagar sedan, vilket gav mig världens energiboost! 
 
-Moa kom äntligen tillbaka söderifrån och med sig hade hon sin vovvsing Olga. Hundbus i all ära i det kalla, soliga härliga höstvädret! Så skönt & roligt att vovvarna kom bra överens.
 
-Christoffer har fr.om. nu börjat som tränare för Modo Hockey U15 vilket har gjort honom så himla sprallig av sig här hemma, hihi! Han har sedan länge velat bli hockeytränare, hockeyn ÄR verkligen hans liv & jag har en stark känsla av att den alltid kommer vara en stor prio för oss i framtiden när det kommer till familjelivet.. ;-)
 
-Vi har övat venös-och kapillär provtagning på KTC med basgrupperna, aka piece of cake för min del! Jag jobbade ju liksom dagligen med det i somras, så fick vara som en mentor för de andra, kul! :-)
 
 
-Har haft så dålig fantasi med matlagningen senaste dagarna, ibland orkar man verkligen inte göra något mer avancerat än typ köttbullar.. men denna kyckling-wookgryta satt riktigt fint i magen, tillsammans med en god sallad blev det jättesmarrigt! Ni får gärna tipsa om goda, nyttiga recept om ni har :-)
 
-Och i helhet så har vardagen varit som den alltid brukar; plugg plugg plugg plugg. Imorgon väntar webtentamen i mikrobiologi & immunologi och på måndag webtentamen i klinisk kemi. Bara att köra hårt, alltså!!
 
Jag kanske har sagt det flera gånger förut, men jag älskar verkligen detta val jag gjort. Ser fram emot mitt framtida arbetsliv som sjuksköterska, frågan är bara inom vilket område jag vill arbeta i..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0