Måndag 16/2-15.

 
denna fina måndag inleder jag dagens inlägg med att bjuppa på några bilder från påsken förra året. åhåå vad jag längtar till älskade hemavan, det är verkligen där min själ finner ro; luften är annorlunda, maten blir sååå mycket godare när den steks upp utomhus, det är perfekta tillvaron för hundarna då dem blir stimulerade till hundra & får vara fria, & så skoterkörning hela dagarna långa! alltså vad är bättre än det liksom?!
denna påsk är man ju frälst med en ny arctic cat också ;-)
hur som så lär vi åka upp i mars någon gång, förhoppningsvis följer hanna & fredrik med oss också! fun fun =)
 
 
hejhej hallå! hoppas ni har haft en fin dag idag 
jag har ju som sagt haft min första praktikdag idag! tre veckor inom äldreomsorgen, vilket faktiskt känns jättekul. jag är på sörängets serviceboende, och vad är det bästa? det ligger 800m från våran lägenhet! sjukt skönt med gåavstånd till praktiken! =) annars blir vi ju utplacerade överallt i öviks kommun, några som pendlar från umeå blev placerade ute i bredbyn, som är 4,5mil utanför centrala stan... fast studenterna som går i umeå blir placerade runt överallt i västerbotten, så vi fick det väl lite bättre!
det var i varje fall jättetrivsamt på söränget, tror det blir tre roliga veckor! =) jag brukar ju vara positiv för praktiker, det var dem som gjorde gymnasiet kul ju! att lära sig praktiskt är det som jag gillar & som passar mig bäst.
schemat är positivt också, eftersom jag går efter en sjuksköterskas schema; 7-16 mån-fre, inga kvällar & ingen helg! måste vara det skönaste schema jag haft under alla praktiker jag haft i mitt liv, hehe ;-) & ibland är jag ju ledig också! this will be great!
 
detta blev ett ganska långt & jobbigt inlägg, känner jag nu. men med ett ansträngt leende kan jag slutligen tala om för er att det är dags att börja plugga inför salstentamen som är 23 mars. 18 kapitel ska jag kunna så det är bara att tuta & köra,!

Kommentarer
Postat av: Oslofru

Så mysigt! <3

2015-02-16 @ 16:35:03
URL: http://www.oslofru.com
Postat av: Hannah

Men jäklar vad najs det såg ut!! Vars nånstans har ni er fjällstuga?:D är det din styvpappas stuga? (Om jag minns rätt från ditt familjeinlägg) ;) kram på dig!!

2015-02-16 @ 17:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0