Om Fanny.

 
♥min stora passion i livet är att baka. jag älskar att testa på nya grejer & göra om andra recept till lite mer personliga, tilläga & ta bort osv. jag vet inte vars det hela började, har tyckt om det sedan jag var liten. jag tog alltid på mig att baka eftersom mamma inte tycker om det, hon föredrar matlagningen & då låg bakningen på mig liksom.
♥jag har inte riktigt insett att jag är precis där jag alltid velat vara; drömmen om övik, en egen lägenhet. jag har velat detta i hela mitt liv & jag tog mig jäklar hit. det enda som fattas mig är att plugga till det jag vill, men skam den som ger sig på en gång!
♥någon gång i livet skulle jag vilja gifta mig, skaffa barn, bo i ett hus utanför stan, skaffa mer djur. men visst vill jag hinna med en massa annat innan familjelivet kommer, det tror jag många fler också vill. har först & främst lovat mig själv att utbilda mig först, ha en säkrad ekonomi, jobba ett tag & vara på en arbetsplats där jag trivs med mina kollegor & med jobbet. ha ett stadigt förhållande är ju också en viktig fråga men jag ser redan allt det här med min christoffer, framtiden & livet. vår framtid. och det där med att resa skulle väl förhimla kul att prova på också?
♥tatueringar är något som är så himla snyggt! ändå är min kropp helt fri från en, bara för att jag inte riktigt vågar mig på en som jag faktiskt ska ha för resten utav mitt liv. men jag & storebror har då kommit överens om en syskontatuering & det betyder då i varje fall något; min kärlek till honom. väldigt fint & personligt.
♥jag tror till nittio procent att jag kommer behöva glasögon snart, ser mycket sämre på långt håll, går dåligt att läsa skyltar som är en bit bort osv. 
♥jag tycker det är riktigt roligt att träna! sådär kul när man märker förändringar på sig själv, blir mer uthållig, gör det till en del av sin vardag, och då man mår så himla bra av det! så tacksamt när vi bor närmare stan nu så man kan cykla till friskis. träning är dock inget som jag ser som superviktigt, strävar inte efter att bli t.ex. smalare och gå ner i vikt för det får jag inte haha, utan bara må bra av det som sagt, bygga upp musklerna & utöka uthålligheten.
♥jag blir ledsen av att höra andra prata om deras farmor,farfar,mormor,morfar som inte är i livet. vissa har aldrig ens träffat sina mor-eller farföräldrar. och då går det alltid upp för mig att jag har sådan jäkla tur att alla mina fyra är i livet, pigga & glada & sjukt uttråkade som pensionärer så dem reser omkring väldigt ofta, haha!
♥för att återgå till drömmen om övik; jag förstod aldrig hur jobbigt det faktiskt skulle bli att flytta hemifrån, lämna lycksele, lämna mina föräldrar & vännerna som bor kvar där. åh som jag är full utav saknad varenda eviga dag.
♥och det där med flytt är egentligen ingen ny händelse i mitt nittonåriga liv, har flyttat ett x antal gånger sedan skilsmässan. tre gånger med pappa, då han först bodde i en liten tvåa i början av skilsmässan & allting var så himla nytt & jobbigt. sedan till en större lägenhet där vi trivdes rätt bra & sedan tillsammans med kicki & dem syskonen till en stor gul villa där vi bott i flera år & dem fortfarande bor i. 
med mamma är det bara två gånger, hon flyttade till ett radhus när hennes & pappas hus blev sålt och därefter flyttade per & mina två syskon där in med oss. några år senare flyttade vi till en stor lägenhet, vilket kändes ovant & jag var enda barnet som bodde hemma vilket gjorde det mesta tråkigt. men min alldeles egna flytt hit till övik, till en plats jag alltid drömt om & tillsammans med min kärlek, är den allra bästa!!
♥jag har som tur är ingen kronisk sjukdom i mitt liv. hade väl barnastma förut men den växte jag ifrån, sedan har inga allergier varit aktuella medans storebror blev glutenallergiker. andra jobbiga grejer har man fått tampats med i tonåren men dåliga grejer gör en oftast starkare & jag känner mig bra idag, bra som jag är, och det borde alla göra.
♥jag föredrar positiva, glada människor som sprider glädje & fyller mig med en glädje. dem som är sura & ger ifrån sig negativ energi tål jag inte. var glad åt livet, var glad åt andras lycka & succé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0