Boys, great moments are born from great opportunity.

idag tänker jag bjuppa på ett bra filmtips! kanske krävs lite intresse utav hockey för att man riktigt ska fastna men om jag får säga det själv så fastnade jag som bara den när jag såg filmen för första gången då jag var elva år- då jag inte bar på något intresse överhuvudtaget för någon sport alls, haha!
 
miracle är en verklighets baserad film (finns som bok också) som handlar om herb brooks, USAs nye hockeycoach, som skapar ett hockeylag av ett gäng collegekillar som ska representera USA i olympiska spelen 1980. han själv var med i USAs OS-lag 1960, & brinner av den omöjliga idén att dessa killar kan besegra sovjetunionens oslagbara hockeymaskin, dem var med uppriktiga ord oslagbara. ingen tror att brooks kommer att lyckas, men han drillar sina spelare till yttersta gränsen utav både psykisk & fysisk smärta. och säkta men säkert växer ett hockeylag fram, & ett hopp om att dem kan uträtta ett mirakel uppdagas.
 
filmen tillägnas herb brooks minne som dog alldeles efter filminspelningen.
han fick aldrig se filmen. han upplevde den.
det är en fin film; den bygger på vänskap, förtroende, inre & yttre styrka & att hålla ihop & lita på varandra i ett lag. plus att den är sjukt mäktig & bringar fram skratt titt som tätt! alla borde ge den en chans =)
 
quote 1;

"i am mike eruzione! from winthrop, massachusettes!"

"who do you play for?"

"i play for the united states of america!"


quote 2;

"i'm not looking for the best players, i'm looking for the right ones."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0