Balans & stabilitet.

detta hundförarbälte är suveränt när man vill t.ex. löpa med sin hund! jag tycker det funkar jättebra med max då jag upplever att jag får en bättre kontroll över hunden, och så är det skönare att slippa hålla ett koppel i ena handen hela tiden medans jag springer. 
dessa bälten funkar allra bäst när hunden ska arbeta & dra, dvs om man kanske åker skidor. nu är inte max den typen av hund, mestadels för att han oftast vill springa bredvid sin förare emn även för att han inte har just den kroppen & styrkan. men när vi skaffat vår samojed kommer det användas flitigt till just dragningen!- när vi är i någon stuga & det faktiskt kommit snö, så kommer det bli mycket mer skidåkning då samojeden behöver just den stimuleringen att få aktiveras på något vis, och den är ju en polarhund; en slädhund, arbetshund, som alltid funnits till för att just använda kroppen till sådant. om man ska fjällvandra används den också för att bära på packning man fäster runt ryggen.
 
men hur som helst så kan jag rekommendera ett sådant bälte för er som gillar att träna & aktiveras med er hund! det är hur roligt som helst! =)
från morgonens löpning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0