En liten helgssummering.

eftersom fredagen redan är uppräknad så börjar jag med;

lördag; vi vaknade i lagom tid & upptäckte att max
var ute med svärfar på älgjakt (?) så det morgonmyset 
blev lite bortblåst. senare på dagen spelade åseles 
a-lag, träffade också antonia & lite annat folk på ishallen
så det var trevligt! sedan kl fyra var det ju modo-saik.
en förlust väntade oss men inga sura miner blev det
för det. kvällen fortsatte vara mysig, även när stormen
drog in och det blev strömavbrott hela natten. vi fördrev
tiden med att tända massa ljus, spela kort, äta massa
gott & bara vänta på strömmens återkomst.
 
söndag; en upptäckt utav strömmen som kommit 
tillbaka samt träd som blåst omkull lite här & var i
samhället. hus, traktorer & vägar blev alltså lite sabbat.
resten av dagen spenderades hos Cs farmor & farfar
samt deras lilla wanda, sedan begav jag mig hemåt 
efter middagen & det kändes allt annat än roande
att köra bil i en timma. hrmp
 
men nuuu väntar en kväll då jag bara ska ta det lugnt med
pappa & kicki, se på solsidan & kolla igenom lite plugg.
 
saknar redan christoffer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0