BRA ATT HA

När man börjat bli lite rutinerad på gymmet så har man lärt sig vad som är bra att ha med sig när man ska träna, ut & springa m.m.
Så jag tänkte att jag kunde berätta & tipsa om saker som man kan ha med sig i träningsväskan! :-)
 
 
Träningsarmband - Perfekt när man ska antingen styrketräna eller löpa. Då slipper man hålla mobilen i handen som man sett att vissa kan göra. Plus att man inte behöver vara orolig för att tappa den i marken.
 
Träningsdagbok - Där fyller man i vad man datum, tider, kost, vad man tränat, antal set & reps, kilon på vikterna m.m. Jag tycker det är jättebra för då kan man se vecka för vecka hur mycket man utvecklas, hur starkare/uthålligare man blir! :-) Och så är det bara skönt att veta när man har tränat.

Schema - Nu har ju jag väldans tur som har en fantastisk svärmor som är kunnig inom träning, kost & hälsa och som gör mina träningsscheman. Det är skönt & framför allt en trygghet när man är nybörjare att man riktar in sig på olika muskelgrupper varje pass, och hur många set & reps man ska göra. Om man kan så ska man våga be om hjälp!
 
Träningsband i gummi - På många gym finns det sådana band men jag köpte ett eget som jag kan använda själv. Jag använder det när jag kör benböj och andra övningar som ska ta på ben & rumpa.
 
Träningshandskar - Det är naturligtvis inget måste men för min del går det lättare eftersom jag lätt får ont i händerna.

Hörlurar - Träningspasset blir såååå sjukt tråkigt om man inte har musik i lurarna! :P Det peppar & får tiden att rulla på bättre, jag får vara i min egna bubla & köra mitt race.

Hårsnoddar - Har en hel drös med hårsnoddar i ett fack i väskan, just för att det finns inget jobbigare än att komma till gymmet & inte kunna sätta upp håret, haha..

Siths-kort - Jag tränar ju gratis på sjukhusets gym så där tar jag mig in via mitt så kallade Siths-kort, som jag använder i jobbet =) Kortet är ett access till entré-och avdelningsdörrar på sjukhuset, och till gymmet då! Så himla tacksamt.
 
Vattenflaska - Det går inte träna utan vatten, man får ju nästan vätskebrist på en gång haha! Och så är det viktigt att dricka mycket vatten under träning, med tanke på att man svettas mycket mer då & man kan lätt bli överhettad. Har hört av vissa att dem är rädda för att bli så kissnödiga under passet om dem dricker mycket men njurarnas aktivitet stängs av under fysisk aktivitet så det är inget att bry sig om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0