GOT A FEELING THAT I'M GOING UNDER, BUT I KNOW THAT I'LL MAKE IT OUT ALIVE

 
Januari visade verkligen sina kallaste & snöigaste sidor ett bra tag i början av månaden! Att vistas utomhus har verkligen krävt täckbyxor & varmaste jackan, det bet i kinderna & det gick inte använda mobilen utan att den dog på en gång. Men annars så har det vänt & blivit lite varmare & snöat har det också gjort, känns så himla friskt & härligt ute! Man var ju faktiskt lite beredd på att vargavintern skulle komma tillslut.
 
Men de senaste två veckorna har sett ut såhär;
 
Har jobbat en hel del sedan jag började efter nyår, och det känns riktigt roligt att vara tillbaka på avdelningen!! Är timvikarie tills vidare men i februari verkar det bli ett längre vik, vilket känns kanon! :-) Trivs jättebra med personalen & patienterna är verkligen guld.
 
Tentaplugget är inte dött, it's alive. Det sköna med att man 'bara' har jobbet nu är ju att inga andra kurser stör när jag pluggar inför den där jäkla anatomin. 7 mars är den omtentan & den SKA jag sätta! Efter det är det bara att söka om till hösten & börja termin 3 med klassen under. D.v.s. i Beas klass, vilket känns skönt!
 
Snittar ca fyra pass i veckan på gymmet, så jag kan med de rätta orden säga att träningen går riktigt bra nu, framåt! Tränar oftast på morgonen & jag får givetvis backup & hjälp av Elisabeth, hade aldrig fått motivationen & det räta upplägget utan hennes hjälp!<3 Och att ha börjat på ett nytt gym är också jätteroligt! Känner mig faktiskt mer hemma på ett gym som bara är för oss personal.
Har också beställt hem kosttillskott som en hjälp på traven.
Jag sätter upp små delmål i stället för ett enda stort, & jag ser fram emot att uppnå dem!
 
En dag då jag var ledig så hängde jag med Anna, vi åkte in till stan för lite fika & shopping (köpte bl.a. mina älsklings Victorias secret bodymists!). Eftersom man bara jobbar så är det mjukisbyxor/lundhagsbyxor & hoodies som varit standardklädseln för det mesta, så det kändes förhimla bra att få komma ut, träffa folk, klä upp sig lite hihi. Min fina Odd Molly-kofta som jag köpte i Skellefteå har hängt ensam alldeles för länge i garren ;-)
 
Att baka bröd faller mig verkligen i smaken, det är godare & faktiskt billigare än att köpa en påse bröd på ica varje vecka.. Dessa kallas för frukostbullar - fiberrika & innehåller fullkorn, en nyttig variant! C gillar inte fullkorn men dessa föll honom i smaken ;-) Receptet hittar ni här, tips tips!
 
 
Och som ni såg förut, så var det min & Christoffers årsdag igår ❤️ Vi åt middag ute på Trattoria & hemma överraskade jag honom med massa gott tilltugg & varsitt glas vin! Vi hade det så mysigt!! underbara år med min man, så glad att jag har honom!<3 Förhoppningsvis kanske vi kan åka på någon weekend någonstans snart när det passar oss båda. Alla hjärtans dag vankas ju snart också!
 
När jag kom hem en kväll från ett apstressigt arbetspass & kände mig så spyless på allt haha, så hittade jag det som gjorde allting såå mycket bättre; en celsius som stod längst bak i kylskåpet!! Den hade varit bortglömt i några dagar haha, helt sjukt vad små saker kan överraska & göra en så glad!
 
 
Har tagit vara på all tid som gått att spendera åt soff-och sänghäng!! Behöver verkligen vila & ta vara på min egna Fanny-tid så gott det går..
Förutom The Carrie Diaries så har jag också börjat se Sex and the city-serien, har sett vissa avsnitt förut men inte sträckföljt den. Jäklar vad man får skratta, och fundera ;-)
 
--- --- ---
Nu befinner jag mig i Lycksele hemma hos pappa & Kicki. Vi har ätit hemmagjord caesarsallad med vin till, supergott verkligen!! 
Jag kände att jag behöver en föräldra-helg nu, särskilt när båda mina pappor haft problem med antingen knäinflammation & brutna fötter, vad dessa gubbar har otur ibland ;-) Så glad att pappa kunde ordna en bil åt mig så jag kunde åka när jag ville imorse.
C befinner hos i Åsele & åker till Saxnäs med sin storebror imorgon för att köra skoter, lika bra att unna sig då det snöat som attan!! Sedan på söndag kommer han hit & hämtar mig innan vi åker hem till Övik igen.
 
Som sagt så har jag inte planerat ett dugg för denna helg, imorgon & resten av helgen ska jag vara hos mamma & Per, kanske hinna träffa mormor & morfar samt mina mostrar :-) Känner bara för att ta det lugnt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Din blogg är så himla mysig och fin!! :) Får man fråga vad du använder för kosttillskott till träningen??

2016-01-22 @ 22:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0