SOMETHING REALLY NECCESSARY

Min träningsväska fick jag av mamma i julklapp förra julen, inte det bästa köp hon gjort kanske ;-) den gav nämligen upp för några dagar sedan, så roligt att gå på stora torget & piffpoff flyger den i marken tack vare att fästet till axelremmen lossnade. Jag var inte på det bästa humöret då, hehe...
 
Så idag gick jag på stadium & köpte den här väskan nedan! Rosa såklart, alltid rosa i mitt fall ;-) vilket som så är den större än min gamla & är helt klart snyggare, bara!! Nike är mitt favoritmärke, dessutom.
 
 
Ni som också brukar träna vet att det behövs lite olika grejer när man tränar i alla olika former, vad man behöver osv. Så jag har gjort upp en liten lista med saker som jag alltid har med mig i min träningsväska;
Hårsnoddar. Väääldigt behövligt! Finns inget mer irriterande än att anlända till gymmet, och så har man ingen jäkla hårsnodd på armen eller något.
Träningsdagbok. Jag fick min rosa dagbok av svärföräldrarna i julklapp & det är mycket praktiskt för ens egen skull, tycker jag, att anteckna ned set/reps, övningar, vikter, vilka tider man tränat osv.
Schema. Så man vet vad man ska göra under sitt träningspass, vilka delar av kroppen man inriktar sig på, hur många set/reps m.m.
Träningsarmband. Såå perfekt att bara sätta fast mobilen på armen & sätta igång musiken!! 
Hörlurar. Utan musik så är det sååå drygt att träna, tycker jag..
Hänglås. Det är alltid smart att ta med sig så man kan låsa in sina grejer i omklädningsrummet. Dock så behöver jag inte det längre, på Nordic Wellness låser man igen skåpen med sitt eget gymkort. Så smidigt! =)
Träningsskor. Eftersom man inte får gå inomhus alls på NW med ytterskor så förvaras alltid träningsskorna i väskan när jag går dit & åker därifrån. Och i helhet så är det inte optimalt att träna utan skor..
Gymkortet. Typ det viktigaste & till störst fördel, haha! När gymmet är obemannat så är det nog inte kul att stå där utanför & inte kunna ta sig in ;-)
Vattenflaska. Man får ju typ vätskebrist på en gång utan vatten, då jag tränade på simhallen i Lycksele glömde jag flaska ibland, trodde jag skulle tuppa av...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0