KVALITETSTID, GOD MAT OCH KYLIGA MORGNAR

I fredags slutade jag och Christoffer jobba ungefär samtidigt, då packade vi i ordning bilarna och begav oss norrut. Han till Åsele för ännu en jakthelg, jag och Max till Lycksele för ledighet & mys med mina föräldrar. Efter arbetsdagen som jag haft så kändes det småsegt att köra, rätt trött emellanåt :P Men när vi väl kom fram så väntade pappa, Kicki, Matilda & lilla Vilma med paella till middag. Kickis syster med döttrar kom också förbi så det blev en mysig fredag!

Lördagmorgonen bestod av att jag, pappa & Max gick på en lån & skön PW innan frukosten. Luften är faktiskt kallare & krispigare hemma i inlandet än här, liksom som om att hösten har hunnit ett snäpp längre där än här hehe. 

Efter frukost, dusch & fix så mötte vi upp Kickis systers familj och så Evelina och Tobias för en fika på stan. Och lite shopping ;-) 'Handla där du bor' är viktigare än man tror!

På kvällen kom Fredrik och Hanna på middag, Christoffer kom även från Åsele men bara för middag & hockey, så tråkigt att han fick köra tillbaka sedan på kvällen. Blir så töntig när jag är ifrån honom haha.. Men trerätters, lite hockey, gott tilltugg & några glas rödtjut, sällskapsspel som var riktigt roligt, och finfint sällskap - kan det bli bättre än så?!

På söndagen kickade vi också igång dagen med en härlig promenad, och sedan gick jag och maxi hem till mamma & Per och spenderade dagen där. C kom från Åsele och ville bums se semifinalen mellan Sverige-Europa innan vi begav oss hem. Det resulterade i att vi kom in till vår lägenheten efter 00.30 inatt :P Längesedan jag upplevde en bilresa sååå jäkla dryg haha!
 
Och så var ännu en helg över. Men att ha varit ledig har varit gudomligt skönt! Jag uppskattar all den lediga tid som jag har, & som kan ägnas åt det som jag mår bra av. Och vad mår man bäst utav? Familjen, såklart.<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0