GOOD THINGS HAPPEN IN MESSED UP WAYS SOMETIMES

Har haft så himla mysiga dagar hemma i Lycksele! Så synd att man vanligtvis inte har möjlighet att ta vara på det, p.g.a. jobb och annat som är i vägen. Bara distansen på ca 20 mil gör ju sitt, också. Önskar ofta att vi kunde åka dit oftare.

Men dagarna har då bestått utav massa mys med Oliver, raggat runt staden med Josefine då kvällsmörkret sjunkit in & pratat ut om en massa, ätit världens godaste tapas-middag & druckit några glas vin, hälsat på älskade morbrors grav, målat naglarna svarta, träffat mina mostrar & kusiner, hälsat på hemma hos mormor som bjudit på godaste smörgåsarna, tagit promenader i solskenet. Typ så! Och det har varit underbart! :-)
 
Idag bjuppade pappa mig och Fredrik på lunch & sedan körde jag till Åsele med en bil jag fått låna. Chrilles farmor & farfar bjöd på middag ute i Älgsjö också, supergott! Riktigt mysigt att få kramas med Christoffer & umgås med alla. Dem har ju haft fullt upp med jakten hela veckan & C fick skjuta sin första älg också! Så stolt & glad för hans skull :-)
Och innan jag styrde kosan hem till Övik så körde jag in till Åsele & hälsade på svärmor & hundarna, myspys!
 
--- --- ---
Det är riktigt skönt att vara hemma i lägenheten nu, jag städade den innan vi lämnade den & jösses vad tacksamt det känns nu!! Känns så himla fräscht & fint hihi.
Har precis fikat & ringt godnatt till C så ska strax krypa till kojs, tröttheten har smugit sig på hela kvällen & drämt till med en rejäl smäll nu haha. Nu väntas jobb fredag, lördag, söndag + måndag och tisdag för på måndag kickar nya vikariatet igång! :-) Har saknat avdelningen & mina kollegor medans jag varit långledig! Konstigt men skönt att ha lite semester. Men bäst är att ha sina vardagsrutiner med jobbet, och så träningen såklart! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0