LITE MER OM MIG

10 FAVORITER

 

Färg: Kan inte bestämma en färg.. men svart, vit & grå är mycket övervägande. Och rosa är fint & viktigt för mig också!

Mat: Sötpotatis pommes med något gott till, kanske en rare köttbit. Eller sushi. Eller 

Band: Har inget favvo band, lyssnar på det som faller mig i smaken liksom.

Film: Alltså det finns FÖR många att välja på, haha det går inte.

Bok: Helt klart hela Harry Potter-serien. Som jag plöjt mig genom alla böcker, alldeles fast & hypnotiserad! Och just nu väntar jag med spänning på den nyaste ;-)

Sport: Hockey ofc! Kul att titta på & hockeykillar faller mig mest i smaken på alla sätt hihi.

Årstid: Höst & vinter!

Veckodag: Fredag! Särskilt på en ledig helg, det är ju som en befrielse!

Glassmak: B&J's halfbaked.

Tid på dygnet: Förmiddagar, då jag är ledig eller jobbar kväll. Vakna upp tidigt, äta frukost, träna, gå en PW med Max..


9 FÖR TILLFÄLLET

 

Humör: Nedvarvad, är det humör eller kanske en känsla? Hur som så känner jag mig glad & rätt lugn. Lugn i kropp & knopp. Känner att jag hinner med det jag vill.

Smak: Yoggi yoghurt med smak utav rabarber & jordgubb.

Kläder: Adidas tights & svart New York-tröja.

Bakgrund: P3 dokumentär 22 kvadrat.

Nagellack: Inget alls, jobb inom sjukvården = tråkiga händer och naglar haha.

Tid: 12tiden.

Doft: Sköljdmedlet från mina kläder som är nytvättade!

Omgivning: Hemma i lägenheten i gästrummet/kontoret.

Irritationsobjekt: Att jag ser nu att jag behöver rensa hyllorna på detta skrivbord..


8 FÖRSTA

 

Bästa vän: Emelie, förmodar jag. Och/eller Frida.

Husdjur: En svartvit liten tibetansk terrier som hetter Fabian. Strax efter det fick jag min första (och sista) undulat Emil.

Piercing: Räknas hål i öronen som piercingar? Annars är det väl min lilla belly button.

Förälskelse: På barnnivå? Felix, som alltid varit min bästa vän från förskolan tills idag. Första riktiga i tonåren? Viktor L.

Sorg: När min morbror dog när jag var 10.

Musik: Säkert någon skiva från Hitz for Kidz haha.

Bil: Har aldrig ägt någon egen bil, utan jag fick ju köra pappas & Kickis gamla golf som dem hade som övningskörnings bil till alla vi äldre barn.

Kyss: Med Viktor.


7 SENASTE

 

Cigarett: Det om något minns jag faktiskt inte.

Mat: Hemmagjorda hamburgare som jag & C gjorde till middag igårkväll.

Dryck: Celsius!

Biltur: Igår när jag skulle handla + hämta ut ett paket.

Kyss: Alldeles nyss! :D

Spelad låt: Coldplay - Up&up.

TV-program: The OC.


6 HAR DU NÅGONSIN

Nyss fyllda 19år med finaste tjejerna!<3

Dejtat någon av dina bästa vänner: Rasmus antar jag, vi var väldigt nära vänner innan vi tillslut blev ett par i nian.

Brutit mot lagen: Haha ja.. Det har nog alla här i världen!

Blivit arresterad: Nej! Inte på något vis.

Badat naken: Alltså jag tror jag är så tråkig så jag inte gjort det under äldre dar. Men säkerligen när jag var liten!

Varit med på TV: Nej, tack & lov för det.

Kysst någon du inte känner: Jag som aldrig festat som singel måste nog säga nej på den.. :P

 

5 NEJ TACK

Kläder: Har svårt för orange.

Mat: Någonting som känns slemmigt när man äter det. Ryser bara vid tanken.

Musik: Dansband och äkta schlager-dängor. Say no more.

Dryck: Finns mycket. Allt som jag tycker smakar äckligt, dryckesväg, börjar jag hulkas av och kräkningarna är inte långt ifrån... Men framför allt gammal mjölk är bara ett BIG NO NO.

Personlighetsdrag: Fördomsfulla och oödmjuka människor. Personer som verkligen visar att det är dem själva som räknas & spelar roll än andra. Eller när vissa kan favorisera ut folk i deras närhet, man kan verkligen känna sig längst ner i näringskedjan för det märks SÅ väl.


4 SAKER

 

Du gjorde igårkväll: Åt mat framför TVn i soffan, var inte mer produktiv än så.

Du kan höra just nu: P3.

Du inte kan leva utan: Menar man något förutom vatten, mat, luft etc. så är det helt klart kärleken. Allt och alla som inkluderas i det.

Du gör när du har tråkigt: Kollar mobilen 100ggr om och tror att någonting spännande ska ha hänt på ca 10sek sedan jag senast kollade.


3 PERSONER

 

Du kan berätta allt för: Har alltid kunnat berätta allt om mitt liv för Jennelie, Ellen och Josefine. Mina tre bästisar sedan ettan på gymnasiet. Och senaste månaderna har Sofia också fått en stor plats i mitt hjärta som en utav mina närmsta, finaste vänner. Tänk vad mycket hon kan & vet om mig på så kort tid!<3

Du tycker om: Mina närmsta vänner, mina familjer och C har en speciellt plats i mitt hjärta.

Du inte gillar: Folk som dömer boken efter omslaget utan att ha läst innehållet. Om ni förstår vad jag menar!


2 VAL

 

Kaffe eller te: Dricker båda dagligen, men måste jag välja så blir det kaffe!

Vår eller höst: Höst alla dagar i veckan!


1 ÖNSKAN

 

Just nu: Att klara anatomin, once and for all, så jag kan slutföra utbildningen jag alltid drömt om.<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0