LAY IT ALL ON ME

 
Även fast man jobbar typ konstant så hinner man även vara ute i det gudomliga vädret! Som det varit senaste veckan, det är typ helt obeskrivligt! Äkta höstväder, i all ära! Man mår så bra av denna krispigt kalla & härliga luft. Kanske inte som fjälluften men närapå ;-) De här bilderna är från hundpromenaden en dag i veckan innan jag jobbade ett kvällspass.
 
Minusgraderna smyger sig på sakta nuförtiden, man får verkligen klä sig ordentligt när man ska ut morgon & kväll! Fast några ynkans minusgrader är ju egentligen ingenting jämfört med kanske -25, som vintrarna kan uppnå ;-)

Hur som, på torsdagmorgonen blev det ett pass på gymmet i all ära! Ställde ju väckarn på 07 för jag har lätt för att somna om efter C åker till jobbet vid 06.30! Tar alltid ett tag för mig att vakna till liv på morgonen, men när man väl är på gymmet och kört slut på sig så är känslan efteråt helt magisk! =) Min älskade & snälla svärmor har uppgraderat mina träningsscheman igen så jag håller på att 'jobba' in dem nu. 

Sedan skyndade jag hem för att äta frukost, duscha, klä mig & gå en till prommis med Max för att sedan infinna mig på jobbet för ett 14-21.30 pass.
Christoffer & Max åkte till Åsele efter han slutat jobba så jag kom hem till en tomt ekande lägenhet på kvällen. Men jag var så trött & hungrig så jag fikade och somnade nästan på en gång! :-)
 
Och igår jobbade jag 6.45-15! Sista dagpasset innan en ledig helg!
Eller 'ledig', jag ska bestämt plugga hela dagen idag och imorgon men just det att vara ledig från jobbet, kunna lägga upp resten utav sin tid som man vill, det tycker jag är bäst! :-)
 
Befinner mig för tillfället i Åsele, Chrille kom och hämtade mig igårkväll eftersom brist på både bil & busstider gör det så omständigt säg! ;-) Vi åt middag ute innan vi började rulla norrut.
Han ska jaga hela helgen, fina familjen är bortrest, jag ska ha Max och så ska det pluggas som sagt. Jag är ju ensam vart jag än är och det kändes faktiskt mycket mysigare att spendera helgen här. Då får jag ägna kvällarna åt att vara med Chrille och Fredrik, deras farmor & farfar, kanske åka till Vilhelmina och hälsa på i Tobbes & Moas nya lägenhet, vi får se vad timmarna har att bjuppa på!
 
Trevlig helg på er! 
// Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0