LÄRA KÄNNA-LISTA

Nu när jag har lite tid över & kanske är lite uttråkad hehe, så tänkte jag att jag kunde göra en sån där 'lära känna'-lista!
Kul om det är några nya läsare som hittat hit, eller om mina gamla goda har glömt bort något! ;-)

 

1. Hur gammal är du?

- Jag är 21 unga vårar! Lämnat tonårslivet bakom mig, än känns det inte så dumt men ibland kan jag få lite ångest över det.. 

2. Hur gammal känner du dig?
- Det går ganska upp och ned. Oftast känner jag mig betydligt äldre än vad jag är; som när man flyttade hemifrån, gick med i facket, fick hem brev om pensionssparingar, bo i ett eget hem som man ska betala hyran för & hushålla, leva med en annan människa & vara ekonomiskt oberoende av sina föräldrar.
Men lika ofta känner jag mig fortfarande som tjejen som blev uppassad hemma med mat, städning, bilar & skjuts, osv. ;-)

3. Vad har du gjort idag?
- Idag började jag min morgon med att kliva upp vid kl 06 & mata Max, sedan somnade vi om och vid 08 gick jag en PW på 1,5h med honom. Därefter blev det frukost; kaffe och yoghurt-kvarg med müsli, smoothie bestående utav hallon, blåbär, banan, chiafrön, is & lite ingefära. Mums!
Efter det städade jag hela lägenheten, fräscht att ha det skinande rent såhär inför helgen! Och nu väntar jag på att få rasta Max igen innan jag ska jobba 14-21.30 :-)


4. Sommar, höst, vinter eller vår?
- En svår fråga, egentligen. Det är något med dessa fyra årstider som var för sig får mig att älska dem! Men helt ärligt så faller hösten & vintern mig mer i smaken. Tänk på att julen & påsken, bästa högiderna på året, infaller på vintern ;-)! Visst kan vintern kännas aplång och lite deprimerande ibland också men den är ju så otroligt vacker ändå! Man får klä sig i varma mysiga kläder. Och nu när mitt intresse för att köra skoter bara växer & växer så blir det mesta betydligt roligare!

 

5. Är du besatt av någonting?
- Haha typ celsius, och choklad! ;-) 

6. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?
- Jag är inte den som kan kliva upp typ 10 minuter innan jag går till jobbet på morgonen. Börjar jag 6.45 så vill jag kliva upp tidigt så jag har tid till att gå en promenad med Max för det piggar upp, sätta mig vid köksbordet med ipaden & en kopp kaffe för att scrolla igenom facebook, bloggar osv, göra mig någorlunda i ordning & sedan lägga mig en stund i sängen och kramas med Chrille innan jag går. Jag behöver min lugna stund, helt enkelt.
- Ibland kan jag ha en inre stress. Ni vet då man har en massa att göra men medvetet inte tar tag i det. Så kan det vara på en ledig dag då jag ligger och slappar i soffan men blir stressad av att jag vet att det behövs städas, tvättas, att jag egentligen hade planerat att träna, typ så.
-Jag har ett stort födelsemärke bakom vänstra örat, ett så kallat 'storkbett' som är rött och mer ser ut som ett brännmärke. Många tror att jag bränt mig med plattången där bak ;-)

7. Hur vill du tillbringa din pension?
- Gammal och grå förstås, utan att vara sjuk och i behov av hemtjänst eller annat. Jag ska kunna klara mig själv och få leva friskt och alert! Bo i ett hus någonstans ute på vischan med Christoffer, kanske på fjället. Det beror väl på vart vi har våra familjer!

 

8. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
- Just nu? Ingenstans särskilt. Är tråkig nog att säga att jag längtar inte utomlands, inte för tillfället, skulle gärna vilja vara i fjälls och slippa alla vardagsmåsten!

9. Vad är du på för humör just nu?
- Rätt trött, och lite hungrig. Måste nog kirra lite lunch när jag är färdig med detta..

10. Vilket är ditt favoritgodis?
- Alltså choklad ALLA gånger! 

11. Vilken är din favoritaffär?
- Snackar vi klädaffärer så är det nog de vanliga; som HM; bikbok, gina, och så stadium/andra ställen där jag kan köpa nike-och adidaskläder hahaha. 

12. Är du morgon-eller kvällsmänniska?
- Det är lite både och. Har faktiskt blivit mer trött på morgonen nu jämfört med förut, men tar mig ju ändå upp eftersom jag älskar att få ta vara på dagarna! Och i samma veva har jag inga problem att stanna uppe länge på kvällarna.

13. Hur såg ditt liv ut för 10 år sedan?
- Oj, då var jag alltså 11? Helt ärligt har jag glömt det mesta av min barndom, omedvetet förträngt. Det mesta tack vare skilsmässan kanske, men samtidigt är det mesta INNAN skilsmässan bortglömt. Jag vet inte. Men för 10 år sedan hade mamma och pappa varit skilda i ett år ca. Jag minns inte om mamma bodde kvar i huset vi hade eller om pappa hade hittat lägenheten på Norräng som jag älskade att bo i! Men jag vet då detta: jag var inte olycklig. Jag anpassade mig lätt & jag hade mamma, pappa och Fredrik nära mig jämt. STOR bravur till mina föräldrar som verkligen gjorde allt för att jag & Fredrik skulle vara lyckliga och känna oss trygga, trots omständigheterna. Vi är två trygga & självständiga individer idag tack vare dem<3

 

14. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
- Svårt att säga. Alltså Christoffer kan ju skämma bort mig ibland genom att köpa hem celsius eller choklad när jag inte ber om det. Han ställer upp ofta med 'småsaker' och det är ju de små sakerna som brukar betyda mest! Fast så sent som igår kläckte han ur sig att han beställt ett rosa fodral till min ipad som jag velat ha ett tag men tänkt vänta med att köpa <3
Och på alla hjärtans dag kom han ju hem med en blombukett & choklad och det var ju sådär pirrigt fint hihi!

 

15. Vad heter du i andranamn?
- Kort och gott Sophie! Det trivs jag med, det är ett familjenamn från mammas släkt.

16. Vill du gifta dig?
- Det får framtiden & omständigheterna avgöra. Men självklart skulle det vara fint, ta min kärleks efternamn & ha en vacker ring på fingret.

17. Har du, eller har haft, något smeknamn?
- Haha jag har alltid blivit kallad för Fia-Lotta av mamma. Jag reagerar inte på det när hon kallar mig det eftersom jag är van. Annars går det ju som inte göra något särskilt smeknamn utav Fanny? Pappa kallas för Foppa av dem han känner i både Övik och Lycksele, samma för Fredrik. Christoffer och hans storebror kallas båda för Ollis av folk i Lycksele. Vissa har bara lätt för att få smeknamn, jag kom visst undan hihi. Foppa skulle inte passa in på mig, det passar bara männen i Forsberg-klanen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra blogh

2016-10-20 @ 20:29:30
URL: http://snuskollen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0