LITE ALLT MÖJLIGT PÅ EN GÅNG

Lite som varit senaste dagarna;
 
Nya favvofrukosten!
Att tvärt få hemlängtan till Lycksele när det varit marknad och man inte varit hemma på ett tag..
Dagen D som äntligen kom - och det gick galant! :-)
Igår åkte vi till Åsele bara för att vi är så jäkla spontana ibland, haha! Utedag vid stugan och middag med fina familjen innan vi rullade hem igen <3
 
--- --- ---
Sova, äta, dricka, träna, jobba, plugga, repeat... Och kanske lite annat avvikande.
Fast jobbet & pluggandet tar helt ärligt upp 80% av all min vakna tid. Jag har nu gått på schemat för mitt nya vikariat & 75% är ju egentligen inte många timmar per vecka. Men när jag sätter mig med skolgrejerna så fort jag kommit hem & fått i mig något att äta, därefter tar en promenad med Max som paus eller drar på gymmet för att hinna med det eller städar i lägenheten eller försöker prata i telefon med alla jag kanske inte talat med på ett tag, sååå känns det rätt mycket.. Haha det tar på krafterna.
Bloggen prioriteras med andra ord inte nu, så för att ha något roligt att skriva om just nu så kan jag bjuda på en lista! Tycker så mycket om att hitta listor på andra bloggar jag läser!
 
Vem är Fanny?
- Jag är en tjej som i överlag är snäll, omtänksam, sätter andra före mig själv, kan säga vad jag tänker & tycker och bryr mig om mina nära & kära. Jag kan dock vara som olika personer & ha olika uttryck ändå; den där lugna, tillbakadragna tjejen som kan vara blyg & obekväm i vissa sällskap. Och samtidigt tjejen som är social & framåt (något jag utvecklat hos mig själv sedan jag började jobba inom vården), energisk, hungrig på livet & älskar när vardagen bjuder på det oväntade & roliga! En positiv inställning gör livet lite enklare också, tycker jag.
 
 
Vad åt du till frukost imorse?
- French toast, en ny favorit som Chrilles pappa lärde mig sist vi var i Åsele! Enkelt & gott :-) Till det blev det en kaffeslurk samt apelsinklyftor.
 
Vad var ditt första jobb?
- Feriearbete på Lyckseles travbana i tre veckor sommaren innan jag började nian. Ett jobb som bestod utav att måla hästbarackerna, kratta löv, måla hela jäkla staketet runt hela travbanan, förbereda inför sommartravet alltså. Inte det roligaste men välförtjänta pengar tyckte jag just då ;-)
 
Vad ville du bli när du var liten?
- Som den djurälskare jag var (and still are) så var det veterinär, såklart. Att jobba på en klinik och sköta om sjuka husdjur, många barns drömyrke gissar jag! 
 


Om du fick testa ett annat yrke för en dag, vad hade du valt då och varför?
- Ha ett eget företag, sköta min egen lön & mina egna arbetstider. Ganska häftigt att se hur det faktiskt är.

Har du någon oanad talang?
- Haha den var svår, men samtidigt enkel. Jag tror tyvärr att jag inte har någon. Har alltid haft svårt att hitta något jag är riktigt bra, är ju den som aldrig utfört någon sport eller så. Dock är matlagning & bakning min riktigt starka sida, om jag får säga det själv ;-)

Partykväll eller myskväll?
- Alltså det beror ju helt klart på vilken humör man är på! Jag är för dem båda väldigt mycket, men det är oftare som jag är mystjejen egentligen... Att bara sitta i en soffa med fina vänner & äta snacks, dricka vin, snacka skit. En sådan slags myskväll eller bara ligga under en filt med C och se på en film.
 

Har du någon ovana?
- Biter fortfarande på mina naglar ibland, ajabaja.. Har dock blivit betydligt bättre med åren! Annars så är jag en person som kan ha lätt för att skjuta på grejer, spara något till sista sekunden och jag hatar ju att stressa! Så det är något jag intalar mig själv jämt & jobbar på.

Vilken är din favoritrestaurang?
- Här i Övik så är den nya favoriten Trattoria Nevia, italiensk supergod mat!- Pasta älskare som man är hihi. Annars så är jag inte så haj på restauranger i andra städer eftersom det är så sällan man äter ute någonstans. Ska dock bli bättre på att hälsa på mina underbara borta i Umeå och prova på olika restauranger där!
 
 
Vilket är ditt drömresemål?
- Ja, vart ska jag börja..? Vill besöka fler huvudstäder i Europa eftersom jag förälskade mig i Berlin direkt då jag var där, vill besöka USA (allra helst NY) och se en NHL-match (Rangers och Toronto vore en drömmatch), jag och Chrille har pratat om att åka till Kanada för att både uppleva naturen och kanske se hockey, besöka Nya Zeeland, Grönland eller Island bara för att få uppleva dess vackra natur. Alltså det finns hur mycket som helst att fylla livet med..

Har du några fobier?
- Spindlar och getingar, fy bubblan. 

Fota eller bli fotad?
- Föredrar att fota, faktiskt!

Finns det något du aldrig tröttnar på?
- Det här med vad kärlek är har man ju insett nu efter flera år med samma person; Inte alltid puttinuttigt och fint och underbart, utan det är riktigt irriterande, surt och ledsamt ibland också. Och ibland kan Christoffer reta gallfebern ur mig och vara så förbaskad jäkla dryg och jobbig. Men trots det så tröttnar jag aldrig på honom, han får mig alltid att le & slappna av i de hetaste och argaste ögonblicken och just det gör nog att vi fungerar så bra tillsammans!
Annars så tröttnar jag aldrig på mjölk, vitlök, choklad eller typ vin, haha.
 
 
Tryffel eller nutella?
- Tryffel, tror jag. Svårt att välja eftersom båda är väldigt mäktigt och ganska äcklande i stora mängder.

Favoritserie på TV?
- Jag följer många serier på Netflix just nu! The 100, Shameless och Lilyhammer är favoriter som jag kan rekommendera till er!

Favoritbloggar?
- Hanna Friberg, Ellinor Löfgren, Andrea Hedenstedt & Molly Rustas är mina favvisar :-) Följer också flera bloggar av personer som jag känner eller vet vilka de är.

Varför började du blogga?
- Haha, bara tanken av att jag startade den här bloggen september 2010 känns sjukt, inne på mitt sjätte år nu alltså ;-) Mycket som hänt, många som kommit och gått under dessa år...
Men jag tror jag började blogga eftersom några av mina kompisar gjorde det och jag lockades med i strömmen, hihi. Jag har alltid älskat att skriva, har t.o.m. dagböcker sparade från hela mitt liv (precis som to be continued-berättelser om mitt liv) och jag har aldrig tröttnat! Gillar att både inspirera och bli inspirerad.
 

Instagram eller facebook?
- Är rätt aktiv på dem båda men instragram är roligast tycker jag!

Hur friar man till dig?
- På ett ställe som betyder mycket för mig, antar jag. Inte in public inför en massa andra, det ska helst bara vara vi två innan vi berättar för våra nära & kära. Men egentligen går det inte försöka avgöra nu, time will tell.

Hur många barn vill du ha?
- Det är ju jättesvårt att säga nu! Men som jag föreställer mig nu så kommer jag och Chrille få tre barn, bara pojkar till högsta sannolikhet ;-) Hockeypojkar, förstås.
 
Bästa rådet du någonsin fått?
- Fick tidigt lära mig att aldrig jämföra mig med andra så pass att jag ser ner på mig själv, aldrig tycka att jag är sämre än någon annan! Jag behövde den boosten förut då jag mådde som allra sämst, och jag har alltid burit med mig det :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0