MY COUNTDOWNS


-Påsk. Bästa högtiden på hela året, eller så ligger den alldeles tätt bakom julen. Fick ju mitt schema för 6 veckor framåt förra veckan och jag såg till min förtjusning att jag fick vara ledig påskhelgen!!! Hade inte ens bett om det! :-) Ser fram emot det så himla mycket. I år blir familjen en mindre skara - bara jag, Fredrik och Gustav av oss ungdomar som ska vara där - men man får ta vara på det lilla ändå! Steka upp mat ute, köra massa skoter, mysa i stugan, äta god mat, basta, dricka bärs & fara ut på högis på påskafton. Perfa!!

-Turkiet. Det känns så himla långt bort men på ett fingerknäpp kommer jag sitta på Umeå flygplats med mina kära släktingar och vänta på take-off! 
Vill köpa nya fina sommarkläder tills dess och har skärpt mig extra med kosten och träningen nu för att komma i mer form ;-)

-Brännbollsyran. Två dagar efter jag landar i Sverige igen så är det dags för festival, alkohol i större mängder, för lite sömn, fester och massa folk. Det är alltid så jäkla kul varje år och att få bo på hotell med bästa Sofia känns så skönt och lyxigt! 

-Midsommarhelgen. Jag gillar verkligen att fira midsommar, det är så himla mysigt med alla aktiviteter och när det är soligt och varmt ute så är det bara plus i kanten! Har hittills firat midsommar varje år med Christoffers stora familj i Åsele, och det verkar bli så i år igen - jag har ju självklart gett chefen klartecken om att jag inte vill jobba midsommar. Femkamper, massa god mat, bada badtunna, basta, älskar't!!!

--- --- ---
Countdowns till vårens/sommarens händelser! Samma saker som händer varje år egentligen, men det är väl det man tycker är roligt som man lever för?
Senare under sommaren vankas också Åselemarknaden och motorveckan givetvis. Mycket att se fram emot <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0