MAMA DIDN'T RAISE NO SAINT

 
När lönen har landat (min första månadslön dessutom!!!!) så ska jag bestämt beställa smink från Rebecca Stella! Bloggare som jag följer använder sig utav det & har tipsat om det i massor, plus att jag skulle vilja bli så mycket bättre på att göra roliga sminkningar så med nytt och bra smink får jag öva öva! :-) Jag är inte den som varit så noga med vilket smink jag använder. Själva sminkningen är inte så noga heller, huvudsaken man ser fräsch ut haha.
Annars så behöver jag en ny vårjacka också, som jag nämnt förut. Som det känns nu så lär det bli en snygg skinnpaj, det lockar mest.
 
--- --- ---
 
Annars så har ju ännu en vecka gått & den har inte bestått utav så jättemycket. Vädret har bjudit på strålande sol & en fantastisk klarblå himmel så jag och Max har varit ute jättemycket! Gått långpromenader, andats frisk luft, fått lite D-vitamin, har t.o.m. gått hem till farfar och Anita en solig dag - och att gå från Gullänget till Domsjö är bra långt! Nästan en mil haha :P Men med bra väder och bekväma skor var det egentligen inga problem.
Sedan så har jag också fördrivit tiden med det vanliga; städat och rensat ut skräp i lägenheten, tränat, lagat mat & matlådor samt tvättat & renbäddat sängen. Det finns på riktigt inget skönare och fräschare än rena sängkläder + gå och lägga sig nyduschad med nyrakade ben på det ;-) inte sant tjejer?!
 

 
Den här veckan jobbar jag onsdag, lördag och söndag vilket betyder att jag har haft lite lediga dagar! Älskar att ha vikariat på 75%, liksom ha en fast månadslön och ändå inte jobba konstant! :-) Även dessa dagar har bjudit på jättefint väder & flera plusgrader?! Det sura är väl att det är så jäkla slaskigt ute men så länge det är denna sol så ska vi inte klaga, tycker jag.
 
Igår var det soligt på förmiddagen, solens strålar väckte mig innan Chrilles alarm ringde. Minutrarna på morgonkvisten innan han åker på jobbet är så himla mysiga; vi alla tre ligger i sängen och kramas och myser!<3 Max är så morgontrött så han ser så yrvaken ut när vi försöker prata och pussa på honom ;-)
På eftermiddagen blev det lite dåligt väder med regn & massa blåst. Men det blev ändå en bra dag, hälsade på hemma hos Anna och gick långprommisar med Max. Farfar och Anita bjöd oss på middag och sedan på kvällen hade Anna ett Casa Interior-party hemma hos sig så jag for dit. Hon har ju sålt Partylite tidigare (ljus, ljuslyktor m.m.) men nu har hon börjat sälja inredningssaker! Hittade en massa fina saker i katalogen igår, och det mesta var så billigt?! Jag köpte två st jättefina tekoppar och en slinga med små ugglor som man ska hänga på väggen. Ska visa när beställningen kommit! :-)


Och idag är det en underbar fredag, jag har morgontränat och ätit en god frukost bestående av fiberhavregrynsgröt med sockerfri sylt, fullkornsmackor med kalkon, paprika & tomater + en kopp te. Asgott och en nyttigare variant, kosten är ju skärpt nu & jag mår verkligen mycket bättre av det! :-)
I eftermiddag var jag på stan och fikade med Anna och Liam, vilket betydde att det var dags att klä upp sig lite! ;-) Jag går i stort sett jämt klädd i hoodies, träningstights och lundhagsbrallorna nu för tiden, när man ändå bara jobbar eller är hemma eller bara träffar släktingarna så ids man ju inte fixa sig jämt.
Väl inne i stan köpte jag hem blommor, fick en kick hihi! Så nu har vi det vårfint hemma, älskar blommor! Så himla fint & hemtrevligt! :-)
 

Ikväll blir det att bara mysa med C och ladda inför jobbhelgen, ta ett glas vin och mumsa på jordnötter. Precis som en fredagkväll ska vara! <3 Vi har ätit älgkött, pommes frites och en jättegod feta ost-sallad med lök och allt möjligt hihi, satt verkligen finfint i magen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0