READY FOR THE GOOD LIFE

Okej, nu ska jag försöka göra mitt bästa med att försöka summera de senaste dagarna på bästa, möjliga sätt! :-) Det har varit rätt så händelserika och framför allt roliga dagar, så fina människor man är omgiven av alltså..
 
 
Torsdag: Efter att ha sett fel i kalendern förut så var jag visst ledig den här dagen också, till min förvåning. Skönt, med andra ord. Vaknade kring 9 till fallande snöflingor utanför fönstret & åt frukost framför gamla godingen Grease, åratal sedan man såg den filmen! Sedan pluggade jag på anatomin & städade i heeeela lägenheten, får passa på när jag har mycket tid till det så det blir riktigt skinande rent. Jag vet jag är ett litet städfreak ;-)
 
 
Vi åt rester till middag & kring 18 tiden kom Robert, Elisabeth och Filip från Åsele för att se Saik-Modo här med mig och Chrille. Förlust för våran del tyvärr, men att Modo får storstryk av Saik är inget överraskande och vi ville allra mest se Sebastian spela & heja på honom! :-) Och umgås med svärföräldrarna är alltid mysigt.
 
 
Fredag: Jobbade 6:45-15:30 vilket gick snabbt och bra. Pappas kollega plockade upp mig efteråt med bilen jag skulle få låna över helgen och efter jag släppte av honom på Nordemans så gjorde jag lite ärenden på stan. Systembolaget och en runda på H&M, helgsrelaterade ärenden d.v.s. ;-) Ägnade sedan kvällen åt att packa, äta mat, fixa naglarna, gå promenad, slappa lite, mysa med Chrille och Max. Hatar mina korta, tråkiga naglar som alltid måste vara så p.g.a. jobbet, så nu när jag inte jobbar förrän torsdag så tänkte jag passa på att piffa till mig lite extra! 
 
 

Lördag: Vaknade vid halv 7, gav Max mat och gick en lång, kall (men skön) morgonpromenad. Gjorde mig sedan i ordning, drack en nocco och pussade pojkarna hejdå innan jag påbörjade den hyffsat långa bilresan till Skellefteå. När Chrille kör går det alltid lite fortare men nu körde jag ju ensam via E4an, lite bilträning eftersom det går ett bra tag emellan gångerna som jag kör långstyrningar ;-)
 
HIttade tillslut väl framme i Skeå hem till Sebbe & Sofia & vi for på stan nästan direkt för att äta lunch på subway med Ellen & Linnea, sedan göra lite ärenden m.m. 
 
 
På eftermiddagen började jag och soffan göra oss i ordning och se Sebbes match som var klockan 16. Efter 18 tiden kom Linnea, Ellen, Minna och Rebecka så vi kunde börja äta middag & starta förkröket. En massa andra sköna peeps kom sedan förbi och vi körde jätteroliga dricklekar och kring 23 snåret gick vi till verandan där det var knökfullt men sååå himla roligt!! Jag och Sofia landade ändå inte alltför sent hemma i lägenheten, vid 02 typ. Men då satt vi och pratade och åt rester av pizzan i några timmar så det blev inte alltför mycket sömn ändå ;-)
 
 
Idag vaknade jag upp bredvid deras underbart gosiga katt Rut, mysigaste katten jag någonsin har träffat! Sofia ville käka lunch på en restaurang som heter Picasso så vi gick dit vid 12. Så efterlängtat och gött hihi!! Jag gruvade mig hela tiden inför att påbörja den dryga bilresan hemåt, övervägde att stanna en extranatt eftersom både jag och Soffan är lediga imorgon, men samtidigt så längtade jag hem rätt mycket så kring 13tiden kramade jag soffan hejdå och påbörjade den dryga körningen hem... Fyyy vad trött och oengagerad jag kände mig bakom ratten.
 
 
Men det var såå himla skönt att komma hem till mina älsklingar! <3 Saknar dem jämt när vi är isär, även om det ska vara såpass töntigt och bara över en natt hihi.
Imorgon är jag som sagt ledig och jag är så himla lycklig över det. Dock ska jag plugga för hela slanten men det känns mer lockande än jobb, faktiskt.
 
--- --- ---
 
Tack till bästa, finaste Sofia för denna roliga helg! ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0