LÖRDAGS FESTLIGT

I lördags fyllde farmor 75 år, och nästan varje år då hon fyller år brukar hon ha en rejäl släktfest! Då + kring jul fast med julbord m.m.

Så igår kring kl 15.30 åkte jag & C ut till Gottne, vi var minst 20 pers som åkte dit, & vi var bara familj & släkt. De människor som jag älskar & allra helst vill vara med! <3 

Farmor hade fått en del hjälp med maten & jösses vilken mat alltså! Ni ser ju bara! Även fast jag inte tog utav allting så blev jag ändå sjukligt mätt :P Nää oj vad man kan bli exalterad av mat haha.
Alla vi ungdomar hade ett eget bord ute på altanen medans 'de äldre' satt inne i vardagsrummet. Vi hade supertrevligt med varandra, alla vi kusiner & våra partners! :-)

Sedan till efterrätt fick vi tårta, kaffe & man fick välja mellan whiskey eller hallonlikör. Ni kan nog gissa vad jag valde ;-) 

Jag ville ta lite bilder med älskade farmor, mest för att det var åratal sedan vi tog bilder tillsammans? Senast kanske var när jag var 7 år. Och ni kan ju se min söta kusin Mattias som jättegärna ville vara med också ;-)

Resten av kvällen satt vi nere i puben, drack drinkar, pratade & skrattade ännu mer, vips var klockan efter tolv och de flesta började planera att åka hem. Vår plan var att lämna bilen & ta taxi hem. Taxi 2 mil, billigt och bra :P Men farmor erbjöd att vi fick ta varsin soffa i vardagsrummet, så vi körde på det istället. (Ja, hon har två soffor där, så himla stort :P) Så när alla andra hade åkt förutom pappa, Kicki, Fredde, Hanna och min faster & farbror som också sov där, så gick vi isäng.

Vi vaknade innan sju morgonen därpå, samtidigt som farmor, och gick en promenad med Max. Efter en god frukost och umgänge med allihopen så åkte vi vidare.

Jag har insett att jag skriver mycket om mina familjer & släkter, de kan vara stora utgångspunkter för det jag gör i min vardag. Men jag är den personen som värderar släkten först. Väljer en kväll med familjemedlemmar långt före en utekväll med vänner, så har jag alltid varit. Så tack min underbara, knasiga familj för en superrolig kväll! <3

Två bilder på mig och min älskling från kvällen, han som egentligen hatar att bli fotad ;-) Som jag älskar honom också <3


Men där slutar varken inlägget eller helgen! ;-) 
På söndagen när vi lämnade Gottne så körde vi hem för att byta om, borsta tänderna m.m. Sedan körde vi direkt till Åsele för att umgås med Christoffers familj, mysa med valpen, hämta ett släp.. Vi åt middag & hade det mysigt, och klockan slog 20 när vi åkte tillbaka hem igen.

--- --- ---
Och nu; en ny vecka! Jag jobbar tisdag, onsdag, torsdag och fredag, och förutom jobb ska jag träna! Alltid så taggad vecka för vecka hihi. Och däremellan kläms alla vardagsmåsten in som handling, tvätt, städ, renbäddning m.m.
Så denna lediga måndag börjades med te & mackor till frukost innan jag gick långpromenad med Max & sedan drog på gymmet och körde bröst-axlar-triceps. Grymt skönt, börjar känna av det redan nu nästan :P 
Så nu har vi ätit biff & potatis till middag och väntar på att Idol ska börja. En bättre måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0