I RÄTTA TAKTER

Ny dag & även en ny månad.
Augusti är verkligen välkommen! De flesta av er kanske minns att hösten är min älsklings årstid, tycker det är så himla mysigt när det slår om till vintertid & är mörkt mestadels så man får lysa upp tillvaron med ljusslingor & tända ljus, utomhus skiftar det i gul-brun-röda kontraster och så får man rota fram varma, mysiga kläder. Ja ni hör ju bara! ;-) För de flesta kan hösten vara som en nystart inom det mesta, ta nya beslut efter sommaren.

Men men, ännu är väl inte sommaren över & jag hoppas vi får njuta av sol & värme några veckor till! De senaste dagarna med åska & spöregn får gärna försvinna.



Det senaste som hänt är att jag har jobbat natt för första gången i mitt liv! Man vet ju inte om det funkar förrän man har provat, vissa människor kan jobba nätter utmärkt & andra blir typ förstörda av det haha. Och det jag har gjort är att ha suttit vak hos en patient som inte kan vara ensam men som ändå sovit sig genom båda nätterna jag varit där. Så har fördrivit min tid med Twilight, Netflix (tack sjukhuset för att ni har gratis wifi!) samt dåliga TV-program som visas den tiden på dygnet.

 
Har också kört r*ven av mig på gymmet så jag har ständig träningsvärk & är alldeles mör haha! Precis som det ska vara! ;-) Att man haft en vilovecka känns också, kroppen blir sådär alldeles chockad hihi.

 
Jag kom hem från jobbet vid 7 imorse & vaknade sedan vid 12 igen, gick en promenad med Max & efter en god middag så är det skönt att bara ligga i soffan med C och inte ha några måsten alls, dock tänker jag gå i säng om en stund så jag får tillbaka dygnet lite.
Gud vad jag har kämpat med att hålla mig vaken idag haha! Och med det utlåtandet så kanske ni förstår att nattjobb är inget som passar mig. Första natten gick fint men när båda var gjorda kände jag mig helt borta, nästan onykter :P Och alldeles föör trött. Men som sagt, bra att vara en arbetserfarenhet rikare!


Annars så är allting toppen, jag mår toppen! Nu jobbar jag inte förrän lördagkväll, så imorgon tar jag bussen till Skellefteå & hälsar på bästa Sofia. Som jag längtat! <3 Chrilles föräldrar & yngsta lillebror är också där på hockeyskola & husvagnssemester så hinner förhoppningsvis rå om dem också :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0