DEN OBLIGATORISKA HÖSTLISTAN

Vad är det bästa med hösten?

Jag har ju sagt flera gånger (och jag har väl sagt det varje år vid den här tiden) att hösten är min favoritårstid & att jag inte tycker något är negativt med den, egentligen! Kanske att det kan regna men vadå liksom :P Alla röd-brun-gul-orangea kontraster som är utomhus, morgonfrosten på bilrutorna, att det blir kyligare så man får använda härliga kappor med stickade halsdukar, när mörkret tar över så får man lysa upp tillvaron med tända ljus & mysbelysningar, att gosa ned sig under en filt & i tjocka tröjor. Plus att det alltid är så kul när höstmodet slår till! :-)


Vad kommer du äta i höst?

Kommer väl försöka äta nyttigt & hälsosamt. Mycket kyckling, fisk, grönsaker, smoothies, fiberrikt m.m. Det försöker jag väl egentligen alltid men under sommaren blir det mycket grillat & götta som ni vet ;-) Fast min egna regel är rätt simpel; att vara hälsosam & träna är ju toppenbra, jag mår bra av det & behöver det för att må bra. Men jag mår också bra av att unna mig saker ibland, det handlar om balans. 


Vad kommer du dricka i höst?

Tja, jag lär väl överkonsumera celsius som jag redan gör, haha! Och förutom det vatten, mjölk & lite vin emellanåt.. ;-)


Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?

Mina hoodies och lundhagsbrallor kommer inte ligga i garderoben särskilt mycket om jag säger som så, hihi!


Vad gör du om dagarna egentligen?

Ja, jag jobbar väl för det mesta. Mycket annat hinner jag inte med. 
Förutom jobb så tar jag mig till gymmet några gånger i veckan, hushåller i lägenheten och myser med Chrille & Max, träffar vänner så ofta det går osv.


Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?

Oj, bra fråga. Jag tror jag fortfarande sommarjobbade på rehab/stroke i Lycksele på sjukhuset. Sedan drog ju termin 2 på skolan igång & det blev lite reunion-fester med klassen - eller f.d. klassen som jag borde säga.


Vad kommer du lyssna på?

Jag har en lista på spotify som innehåller låtar - gamla som nya - som jag alltid relaterat till höst och vinter. Ni kanske känner igen det, att vissa låtar som ni hör kan ni relatera till händelser, årstider osv? Jag får en sådan härlig feeling från topp till tå när jag lyssnar på denna lista. Då känner jag verkligen att det kalla halvåret har dragit igång! :-)


Vad läser du?

Senaste åren har jag varit väldigt dålig på att läsa böcker, har ju bara varit kurslitteratur inom sköterskeutbildningen sedan förra året. Men jag försöker väl så gott jag kan!


Vad tittar du på?

Serier serier serier, såklart. Jag är nog expert på det, jag följer ju flera samtidigt och följer dem alla episode by episode ;-) Men jag läste/hörde någonstans att Netflix ska streama alla Disney-filmer denna höst så det lär jag nog nagla mig fast framför hihi. Jag kommer alltid älska att titta på dem filmerna & känna mig sådär nostalgisk.


Vad var bästa med sommaren?

De stunder då jag var ledig & verkligen kunde njuta utav det! När man jobbar en hel sommar & knappt har semester nästan, så behöver man hitta på roliga saker emellanåt. Men motorveckan var nog sommarens bästa dagar, helt klart.

 

Vad har du för höstplaner?

Än så länge är planerna inte många.
Ska försöka jobba så mycket som möjligt, mitt vikariat avslutades 15 augusti så just nu är jag timvikarie fram till 12 september då mitt nästa 75% vik drar igång! Och så är det resor till fjälls, fira Christoffers födelsedag, åka till Umeå & Skellefteå så ofta jag kan, börja om med plugget i november bl.a. Den som lever får se, helt enkelt :-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

När ska du börja plugga igen? :)

2016-08-23 @ 19:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0