#TBM OKTOBER

Oktober 2014:
 
När vi klev in i oktober var jag väldigt glad, det är en bra månad tycker jag. Började alltid dagarna med en skål gröt med kvarg & hallon samt smoothie =)
 
Josefine, Ellen och Jennelie kom till Övik en helg. Oktoberfest vankades på harrys så vi hade krök hemma hos mig innan vi drog oss utåt. Sedan var det ju förstås bara supermysigt att dem bodde hos mig!

Ordningen hade tagit sig i lägenheten & jag var såå nöjd, trivdes så bra! 

En helg körde vi upp till Skellefteå för att både hälsa på en samojedkennel + hälsa på Max uppfödare som fått en ny valpkull! Vi hade ju tingat en samojedvalp (men med brist på tid så avbokade vi nyligen det, tyvärr...). Sedan hälsade vi på i Sebastians nya (idag gamla ;)) lägenhet & körde tillslut till Åsele där vi var i stugan & kollade på hockeymatch.

En annan helg gjorde jag min allra första plankstek! Det gillades väldigt mycket av min man, som tur var! ;-) plankstek är bara så MUMS!

Ännu fler mysfrukostar när jag antingen hade sovmorgon eller var ledig, hihi.

Eftersom jag som sagt inte blev antagen den här hösten till ssk-utbildningen, så bestämde jag mig för att skriva högskoleprovet igen. Men det var faktiskt förgäves alla gångerna, för inget utav proven hjälpte mig att bli antagen sedan. Tycker bara nu i efterhand att jag kastade 700kr (för två prov) i sjön.
Vilket som, så var det en sjukt dryg lördag. Men den avrundades med födelsedagspartej för Sabina. SÅ kul! Resten av den helgen bestod av att äta middag hos min moster, hälsa på morbrors grav, se hockey m.m.

Jag var väldigt flitig med löpningen den här hösten, distansen förlängdes med tiden & konditionen var verkligen bra! Klädde mig oftast såhär när jag löpte under kalla oktoberkvällar.

Precis i slutet av månaden så bar det av ned till Chrilles släktingar i Sandviken. Resten får ni höra nästa månad... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0