ÄNNU EN NY MÅNAD

Nu känns det verkligen som att det är höst på riktigt ute. Så vackert. Det har blivit betydligt kallare utomhus och jag har rotat fram mitt pannband, mössa, vantar. Jag kan verkligen aldrig bli less på denna vackra årstid, det är en mellanlandning innan den efterlängtade vintern kommer. 
Hösten blir som en slags nystart för de flesta, förändringar i livet, nya utmaningar. För min del väntar en hektisk termin med skolan, känner stor press och jag inser mer och mer att jag inte förstod detta innan jag sökte till universitetet. Men jag trivs, jag vill detta, och med en positiv attityd så känns det lättare :-) 
Och i samband med allt plugg så rullar träningen på hur bra som helst. Snittar 4-5 pass i veckan nu, har satt upp ett mål på mig själv som jag är fast besluten att uppnå.
 
Vad har hänt sedan sist då?
I tisdags gick jag, Moa och Sara på Olearys & beställde varsin frozen mango dauquiri. En liten after tenta-drink kallade vi det, hihi ;-) efteråt köpte vi pizza & varsin öl på en liten pizzeria inne i stan & hade det bara asmysigt, spontana myskvällar där det inte behövs så mycket mer. 
 
Tidiga morgnar på gymmet är som sagt det bästa jag vet, då blir det bortgjort så resten av dagens timmar kan gå åt till plugg, vänner, Christoffer & Max, städa, tvätta m.m.
 
Igår påbörjade vi nya kursen, Biomedicin & allmän farmakologi. D.v.s. mycket om baciller och dylikt, mycket att läsa & lära men det känns ändå roligt. Dock har vi fyra tentor i denna kurs, så det gäller att ligga i som f*n...
 
Typ såhär har det sett ut varje kväll jag gått promenad med Max, väldigt vackert i solnedgången. Älskar att lyssna på pod medans jag går, det är så mycket skönare!
När inte C är upptagen med att meka i bilen eller titta på hockey så brukar han naturligtvis följa med, det är ju det allra mysigaste :-)
 
Idag åt vi detta till middag, pulled beef med tortillasbröd, grönsaker och sås. Tips tips!!
 
Och annars så mår jag bara toppenbra! Har inget att klaga över.
Ikväll kommer Tobias hit och stannar över helgen, han och C ska på något motor-evenemang inne i stan och göra alla andra grabbgrejer dem alltid hittar på. Vill nästan sätta upp en Tobias-skylt på dörren till gästrummet, han bor ju där oftast av alla haha!! ;-)
 Men för min del blir det inget särskilt alls i helgen, ska spendera timmar på gymmet samt plugga. En lugnare men behövlig helg! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0