EN HUND



Det är helt sjukt hur påverkat man kan bli av en sådan liten varelse. Hur mycket han verkligen förgyller mitt & Christoffers liv. 
Att ha hund är verkligen det bästa jag vet. Det blir en personlig kontakt eftersom man kan göra så mycket med hundar. En hund är en som alltid lyssnar, alltid blir överlycklig, alltid finns där, alltid älskar en oavsett. Och just idag, när jag kom hem från gymmet & skolan, så fanns det ingen ylande finskspets som mötte mig vid dörren. 

Tro inte det värsta nu, bara jag som är lite över-emotionell nu ;-)
Chrilles pappa var i Övik idag med jobbet & då blev det att Max åkte med honom tillbaka till Åsele. I och med att min praktik börjar nästa vecka så blir det helt enkelt bara för många ensamtinmar för honom, det blir kallare ute & då känns det mer fel att ha honom i Chrilles bil hela dagarna. Så världens bästa & snällaste svärföräldrar tog gladeligen emot lillgubben för ett tag, såå tacksamma! ❤️
Men nu har jag bara fett mycket separationsångest & tycker det är lite tomt utan våran lilla finskspets som pratar & gnyr (Ni som vet hur finskspetsar låter & 'pratar' förstår hur jag menar, hihi!). 

Med detta så är det en 'varning' för er som kanske funderar på att skaffa hund & kanske inte riktigt förstår hur mycket tid en hund verkligen tar. Tiden betyder ALLT. Och jag & Christoffer har tur som har familj som kan ställa upp då vi behöver hundvakt, och det är ju inte ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0