CHRISTMAS IS APPROACHING

Sedan sist:

Denna första praktikvecka har varit så otroligt rolig! Jag älskar verkligen att ha praktik; få lära sig praktiskt arbete & verkligen se hur det funkar ute i arbetslivet! Avdelningen är riktigt mysig & arbetslaget är väldigt trevligt, inte helt omöjligt att jag söker sommarjobb där sedan :-) Min handledare Elena är en väldigt skicklig & pedagogisk sjuksköterska och jag tycker om att hon ger mig feedback på allt jag gör, är det något hon tycker jag gör 'fel' så är det bara bra att få veta det direkt, så jag bättrar mig! Detta är ju till för att jag ska lära mig, släppa den där nervositetsspärren i huvudet & bli säker på mitt jobb.
Det enda jobbiga är ju att man ska skriva ett stort arbete samtidigt, och mitt i det så läser vi ju faktiskt en kurs redan.. Men man får lägga upp en strategi på hur man ska hinna med allt.. Innan jul ska praktik-uppgiften vara inlämnad och efter nyår har vi salstenta i kursen, så tyvärr blir det till att plugga MYCKET i december:P
 
Och såhär ser utsikten ut från avdelningsexpeditionen (sjukt vacker tisdagmorgon var det!). Sjukhuset är som indelat i tre byggnader som sammansluter i tunnlar under marken, och min avdelning håller till i Wemer-byggnaden som är allra längst upp på berget. Turligtvis så bor jag 5 minuter från Wemer genom skogen, så det är ingen stress på morgnarna ;-)
 
En dag då jag var schemalagd på ett kvällspass, så passade jag på att baka bröd på förmiddagen så Chrille skulle ha gott fika efter jobbet. Och han blev verkligen nöjd, som han älskar scones ;-)
 
En annan dag då jag var schemalagd en kväll så såg det ut såhär: kaffe & läsning framför serie. 
 
Imorgon är det ju första advent & julpyntet åkte fram under veckan. Har börjat lite smått & tänkte klä julgranen sedan någon gång när vi har tid, men hittills så är det riktigt mysigt här i läggan!
 
Finaste & mysigaste månaden landar nu och jag är redan fylld med lite julkänslor! Ska bli sååå jäkla nice med glögg, pepparkaksbak, lussebullar, varm choklad, skumtomtar, titta på gamla julkalendrar & bli nostalgisk, eventuellt bygge utav pepparkakshus, gå omkring i tjocksockar, tända ljus, julklappsinköp, komma på julklappsrim, spela julmusik, fira julafton med hela pappas familj, fira juldagen med hela mammas familj, fara på partej på juldagskvällen, haha you name it! ;-) Ser även fram emot nyårshelgen så himla mycket!
Nästa helg åker vi förhoppningsvis till Åsele, längtar så efter fina familjen ❤️ Vill ju hinna ha julmys med dem också med att baka, göra god mat, fara på gymmet med svärmor etc.
 
Men denna helg är det praktik som gäller, går imorgonkväll & ett dagspass på söndag. C ska spendera helgen i Åsele med sin bror & hundarna som är ensamma hemma, önskar sååå att jag kunnde följa med! <3 Meen förmodligen nästa helg.
Idag är jag ledig & pluggar på här hemma, har också sett en gammal julkalender bara för att försöka börja få in en julfeeling ;-) På ett tag ska jag ta bussen in till stan för att hämta ut en tenta + ta en fika med fina Bea. Längesedan jag hittade på nå mys med henne! :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0