MY INTENTIONS ARE GOLD AND MY HEART IS PURE

hej på er! ♡  
det är lördag & jag är inte riktigt ledig med tanke på att plugget aldrig tar slut. men det är en fin dag & som alltid är det bäst att få vakna upp bredvid sin bättre hälft.
och annars vet jag inte om jag kan berätta så mycket, ni vet ändå att mitt liv består av att plugga & känna press över att fixa allt det här. jag betalar ju faktiskt för denna sjukt avanerade, intensiva utbildning.. plus att jag är så jvla less på att vara förkyld; senaste veckan har jag inte kunnat känna smak & lukt, och jag har inte tränat på snart en vecka vilket gör mig galen! kroppen känns så energilös, men nästa vecka är jag bannemig på banan igen!

--- --- ---
igår på eftermiddagen kom pappa & kicki hit för att övernatta tills idag. dem ska på ikea & hämta sina nya möbler till den snart nyrenoverade nedervåningen i deras villa, kulkul! dem åkte redan vid sjutiden imorse för att komma iväg i god tid.
i varje fall så bjöd jag dem på en riktigt smarrig måltid igår; hel fläskfilé i vin & örter. blev mycket bättre än vad jag trodde! & som tilltugg på kvällen framför teven hade jag fixat minikrustader, några fyllda med jalapeño-ost (har ni smakat chilicheese som finns på max så vet ni hur gott det är!) och några andra fyllde jag med creme fraiche, gräslök, rom & ett salladsblad. samt ett glas rött på det =) ibland får man lyxa till det sådär på en fredag, hihi! (som vanligt glömde jag ta bilder också..)
 
oh well, idag har jag skrivit omtenta på första kursen, väl hemma nu dricker jag te & vi ska bara ha en kojdag, jag & mannen. ikväll blir det tacos till middag & det får vara spontant, helt enkelt. helger är till för att ta vara på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0