Veckan.

måndag; en vääääldigt slö dag hemma, med en liten max som var ovanligt gnällig & inte hade vidare matlust. men så brukar det bli med vissa hanhundar då löptikar finns i närheten, tyvärr hehe. 
men när allt känns sådär slött & inspirationen ligger på noll så är det skönt att bara ligga i sängen med en bra bok. och denna är ju bara så himla bra, tusen gånger bättre än filmen!
 
tisdag; efter en arbetsdag så var tanken att vi skulle gå på bio men C kände sig seg efter att ha jobbat utomhus hela dagen, så för att muntra upp honom lagade jag elisabeths suveräna tacopaj + en jättegod sallad till middag. ibland får man lyxa till det! 
under kvällsprommisen med maxi gick vi också till frendo där jag hämtade ut dessa godingar jag beställde från lyko förra veckan. jag är förälskad i coconut passion & har fallit i trans, hihi.
 
sedan låg vi strandade framför marco polo, som vi nyligen börjat se. och ni som inte sett den måste verkligen ge den en chans! så sjukt bra; en gammeldags krigsserie som utspelar sig i kina under yuandynastin (då kina koloniserades av mongolerna) rättare sagt 1200-talet.
precis i våran smak!
 
onsdag; hard work work, & sedan lite nagelfix! betade även av några avsnitt utav gossip girl som jag börjat se om igen för andra eller tredje gången. & som grädden på moset så levererades min dator till ica kvantum så jag var snabb på att hämta ut den. väldigt nöjd, kan jag tala om för er! detta är faktiskt första blogginlägget som skrivs från den, hihi.
 
torsdag; fixade mig tidigt & begav mig mot övik norra-stationen för att ta tåget till umeå. umgicks med min pingla jennelie hela dagen vilket var så behövligt! när man inte bor i samma stad längre får man verkligen ta vara på de små tillfällena man får tillsammans.
lunch på utopia (thaimat+sushi MUMS) & sedan 'ögonshopping' som slutade med att vi köpte varsitt jeanspar ;-) en väldigt fin dag blev det, saknat henne som attan ♡
dagen avrundades med middag hemma hos farmor & ernst.
 
idag blev första träningsdagen på hela veckan, då min förkylning varit i farten igen (därav varför min måndag var så fruktansvärt seg, förmodligen). det var väldigt skönt må jag säga, när man är van att ständigt ha träningsvärk & utan träningen känner jag mig så tom & svag. man mår förjäkla bra!
 
& kan ni gissa vars jag befinner mig nu?
i åsele faktiskt, tobias bad christoffer om hjälp med att fixa en massa med sin volvo 142a & jag & max följde givetvis med hit. så det lär bli en väldigt mysig helg med fina familjen- som vanligt! ♡ vi har ätit en god middag, jag & elisabeth har precis gåt pw med hundarna & halv åtta har a-laget match så en hockeykväll var ju inte alltför ovanligt, hihi. ha det så bra, ni med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0