Twenty one.

imorgon kommer det ske något historiskt här i örnsköldsvik.
på fjällräven center.
det är dags för peter foppa forsbergs hyllning.
 
alltså, det är i stort sett tack vare denna otroliga man som jag ens gillar ishockey. jag hade en huge crush i honom då jag var liten, haha! min pappa & storebror kallas båda två för foppa hemma i lycksele av deras nära & kära, det är väl en forsberg-grej. jag vet inte riktigt. fredrik hade också nr 21 ett tag när han spelade hockey i yngre år.
nej men, han är ju legendarisk i hockeyvärlden & det bästa av allt; han är modoit. han är fostrad i modo hockey & imorgon ska hans förtjänstfana hissas till taket i fjällräven center. & jag ska vara där, alltså det fanns inget annat alternativ. man kan inte missa det! hela jag kommer krypa ur stolen av den mäktiga känslan, det är jag säker på.
 
ikväll har jag faktiskt tittat på dokumentären om foppa. han har så mycket att berätta, så himla jordnära, en fantastisk människa. ta er tid att se detta! för han är verkligen enligt mig, & förmodligen flera andra, den bästa hockeyspelaren någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0