FRIDAY AND FUNNY STUFF

Helt ärligt så har jag suttit ett tag & försökt tänka ut något kreativt att skriva. Det gick sådär. Så kanske är det lika bra att bara berätta det rätt ut, fort och smärtfritt: Jag ska ha studieuppehåll nästa termin.
Det där med tröskelkrav på denna sjuksköterskeutbildning känns ibland så fjantigt, men samtidigt är det ju så himla viktigt eftersom det är ett allvarligt yrke. Men det är just det, jag kuggade anatomi-tentan för tredje gången vilket leder till studieuppehåll januari-juni. 
Och vet ni vad? Det känns okej, jag har brutit ihop & sedan kommit uppåt igen. Visst känns det förjäkligt att inte få gå kvar i samma underbara klass längre, och att vissa andra vänner också kuggade & flyttar tillbaka söderut. Det kan jag säga är det jobbigaste. För min egen del så har det bl.a. löst sig med jobb på en gång, ska få jobba på medicinavdelningen där jag haft praktik nu, vilket jag är jätteglad för! Min timing att söka jobb där kunde inte vara mer läglig p.g.a. personalbristen.
 
Men poängen är att jag tänker inte ge upp bara för att hinder kommer i vägen, hur ska man någonsin lyckas i livet annars? Jag får ta mig igenom dessa månader & bli redo inför att vara tillbaka på banan till hösten igen.
 

C är påväg till Hemavan med kompisar för att köra skoter över helgen, & jag är hemma i lägenheten & fixar mig inför lite julfest ikväll med klassen! Även firande för att praktiken är över & vi alla äntligen kan umgås igen. Julklappslekar & gott dricka, så perfekt! :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur är medicinavdelningen där du är? Hur är patienterna och vad är liksom jobbet? Vill flytta till övik och söka jobb på sjukhuset efter studenten! :)

2015-12-19 @ 09:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0