GREAT DAYS HAS PASSED BY

Välkommen 2016!
Det känns som att även detta år kommer bli ett riktigt toppenår med alla mina vänner, mina familjer, Christoffer, redan en hel del kul som man vet kommer hända! Som brännbollsyran, motorveckan, Åselemarknaden, ev en utlandsresa, påsken, skoterkörning, få jobba en massa, typ sådant!! Och allting man är ovetande om får ju vara, helt enkelt :-)

Och att fira in det nya året oppa fjällen i våran älskade familjestuga var ju bara det bästa, har varit där i snart en vecka nu och det är alltid lika surt att behöva åka därifrån...

Men såhär fint har vi då haft det!;
Söndagmorgon till onsdagmorgon har bara jag och killarna bott här och det har varit riktigt kul. Måndag var den kallaste dagen då tempen visade kring -15 grader redan på morgonsidan och det var även den finaste dagen, så vi trotsade kylan, klädde oss ordentligt och drog oss utåt i alla fall! Bilderna nedan visar hur j*vla vackert det var uppe på Jofjället. Alldeles underbart;
Overallen är återigen alldeles PERFEKT för mig! Här kan ni se en halvtaskig helkroppsbild på den, tillsammans med Tjobbas skoter ;-) Funderar på att köpa en svart hjälm framöver, känns som att det matchar bättre än en vit hjälm..
Morgnarna har sett ut såhär i stort sett varje dag, såå himla vackert!
En annan viktig detalj; lyckades koppla upp mig på nätet & köpte biljett till brännbollsyran!! Lika bra att passa på innan priset skulle höjas, tänkte jag ;-) Ett till på yran ÄR ju bara en självklarhet!

Och förutom skoterkörningen så har stugmyset varit på topp! Med filmer, götta, kortspel, bastu, bara haft det skönt!
--- --- ---
På onsdagmorgon kom då mamma och Per, följt av moster, morbror, kusin Julia & hennes kille Anton på kvällen. Och vi har verkligen haft jättetrevligt tillsammans allihopa! 

På nyårsafton åt vi lunch utomhus, träffade stuggrannarna, körde en vända med skotrarna, drack sedan varm choklad med minttu, och ett tag senare var det bara att duscha & svira om till finkläder inför trerättersmiddagen som morbror förberett! Såå sjukt god mat (som jag glömde fota förstås) och vi blev så himla mätta! Kring 22 fick jag, Chrille och Tobias skjuts in till Hemavan för att dra på Högis. Jag mötte upp några vänner & som vi dansade, drack drinkar, helt sjukt vad kul man kan ha med rätt människor! <3 Sedan kom tolvslaget & jag fick min nyårskyss av bästa killen i år igen, hihi.
--- --- ---
Ett nytt år känns bra, faktiskt. Nya möjligheter, mycket roligt som kommer att hända, nya chanser att återta plugget & samtidigt få jobba m.m. Mycket att omfamna, med andra ord.

Tack för ditt, 2015. Trots att vissa saker inte var det allra bästa så vägde ändå allt det roliga & underbara över! =) Jag minns typ allting med glädje, om jag säger som så. Och man får göra allt i sin makt så glädjen stannar kvar & består!

// Fanny.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja kanske en ny hjälm eftersom den vita faktiskt är MIN ;)

2016-01-02 @ 18:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0