FINA, FINA HELG


Igår mitt på dagen så uträttade jag, Jennelie och Josefine flera ärenden som att handla mat m.m., gå på bolaget, köpa ballonger oh annat pynt, och sedan avrunda med lunch på waynés tillsammans med Victoria och Frida som vi mötte upp. Resten av eftermiddagen fixade vi oss och vi fixade även lite i lägenheten, Ellen kom sedan med tåget och vid halv sex var det dags för middag på sjöbris.
 
En ny svart jumpsuit, min hatt plus mina vita vagabondskor fick bli kvällens outfit!
 
Sjöbris är en båt som ligger vid hamnen, och med detta fantastiskt varma, soliga väder så var det bara underbart att ta en promenad dit. Att bara vara utomhus!!
 
De flesta av oss beställde varsin räktallrik; snarare en stor skål fylld med vanliga samt rökta räkor, vitlöksbröd och citron-aioli. Plus några flaskor rosévin som vi alla delade på. Alltså maten, MUMS säger jag bara! Sjöbris har då inte sett det sista av mig ;-)
Men vi hade det ju supertrevligt, och vädret gjorde verkligen allting 100%!
 
Efter maten gick vi tillbaka hem till Jenna där vi fikade marängtårta, plus att jag och Jenna gjort i ordning en god bål med frukter och bär. Yummie! Sedan lekte vi olika lekar, dricklekar, satt på taket, skrattade i massor, det mesta ni vet. Vi drog oss sedan ut på båten där det faktiskt var rätt mycket folk, men kylan hade dock dragit in.. Efter lite nattkäk på max så drog vi alla hem dit där vi skulle sova. Jag och Ellen skulle som bestämt bo hos Josefine - som förövrigt har en sååååå fin & mysig lägenhet! Blev nästan helt till mig av hur fmysigt hon hade det. Väldigt stilrent och själva planlösningen var så perfekt, hihi 
 
När vi vaknade upp imorse så fikade vi och satt och pratade väldigt länge i soffan. Om typ allt! Det är verkligen aå nyttigt ibland.
Sedan gick vi in till stan där vi satte oss och åt glass. Vi gick också en sväng i Utopia gallerian och solade ett tag utomhus på rådhustorget innan vi gick hem till Jenna för att hämta resten av våra grejer.
 
Som tur var så gick tågresan hem väldigt fort. Känns så jäkla skönt att ligga i min egna säng, verkligen. Christoffer och Max är påväg hem från Åsele så senare ikväll blir det bara chillmode, mysa framför en film, gå en kvällsprommis med lillen, det vanliga i stort sett =)
 
Men återigen tack till mina fina, underbara tjejer för denna otroligt roliga helg. Sådant man verkligen måste göra oftare tillsammans ♡ PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0