Lite funderingar.

jag får höra av många nära & kära att dem så gärna vill skaffa hund! vissa vänder sig till mig, rådfrågar, vill veta hur vardagen blir m.m.
& jag svarar att tiden med vardagen löser sig bra för mig & christoffer, då jag ofta pluggar hemifrån & max är så duktigt ensamtränad så några timmar ensam per dag gör inte någonting.
 
jag svarar att det kostar inte mycket för oss att ha hund; en säck mat kostar bara några hundringar & räcker i flera månader & hundben är det enda vi riktigt köper varje vecka. 
 
jag svarar att vi tycker det är så himla mycket mer än att bara HA en hund; vi vill ha en kamrat som är lydig, arbetsvillig, som lyssnar.
& med det så fortsätter jag mitt svar med att vill man ha en lydig & duktig hund så måste man ha viljan & tålamodet att lägga ner på hunden från när den är valp, direkt den kommer till sitt nya hem. det krävs tid, det krävs tålamod, det krävs uppmuntran & att man samarbetar med sin nya bästis.
 
jag svarar att vi tycker det är mer än bara en hund; det är en varelse som också förtjänar samma respekt som vi gör, en livskamrat som ska känna att den trivs & älskar att vara med just oss. 
 
& självklart svarar jag att en hund är ett sådant underbart sällskap, & känner ni att ni har tid, ork, ekonomi, tålamod & viljan så är det fantastiskt!
 
& en annan grej som jag gärna uppmärksammar till dem som är så sugna på att skaffa hundar; det går inte vara lat med städningen! inte om man har en hund som vår max, dvs lossar hår. men hundar i allmänhet drar in mycket smuts & grus, allra främst nu när det börjar bli vår. 
vi får dammsuga & dammtorka varje dag, det är så. varje dag. men det gör mig ingenting, faktiskt. jag tycker det är befriande & roligt att städa! jag har alltid varit sådan, behöver ha rent omkring mig. annars mår jag typ jättedåligt, haha! 
 
hunden är människans bästa vän, & max har gjort vårt liv till det bättre.♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0