Tiden på gymnasiet.

hör och häpna, det är nu som ni nog kommer få läsa det längsta inlägget jag skrivit genom tiderna. men hey, ska liksom sammanfatta hela tre år! 
 
första året 
det var lätt för våran klass att liksom hitta varandra. en liten klass på några enstaka tjejer visade upp sina stora fördelar och väldigt snabbt så blev vi alla väldigt goda vänner. jag minns att jag mest var rädd för att gå bland tårtorna på skolan & hatade att alla äldre elever tittade ner på en.
sedan visade det sig att gymnasiet inte var sådär läskigt och stort som man tidigare föreställt sig. istället kändes vant & någon aning tryggare det efter några veckor.
gamla vänner från högstadiet bestod självklart, jag lärde även känna flera nya personer, mest i anknytningar till vänner som jag haft sedan tidigare,
 & jag älskade min klass.
jag var tillsammans med en som heter viktor & jag minns att jag var väldigt kär.
hade väldigt få läxor. 
jag började dricka (kanske ett typiskt strömföljande när man börjar gymnasiet) men det var spännande & roligt. drog på fester med vännerna, på bilden ovan var det halloween & då togs min fylleoskuld.
kring nyår gjorde viktor slut & jag kände mig inte som mig själv. det kom fram sanningar angående honom som bevisade att människor faktiskt kan vara grymma, förjävliga, dem kan slita isär en totalt. men jag blev uppehållen av fina vänner & på nyårsafton umgicks jag med dessa skönheter.
ett nytt år betydde nya steg, jag lovade mig själv saker och jag byggde upp mig själv till något bättre.

jag & christoffer började prata och jag var så himla nervös första gången jag satte mig i hans bil,
men det visade sig vara det bästa jag någonsin gjort.♥
större delen av vårterminen umgicks jag med vänner., förtärde alkohol & busade.
gick balen.
en bror, en pojkvän & flera vänner tog studenten, och den kvällen var så himla himla rolig.
 
andra året
det bästa med att återvända till skolan var att återförenas med mina tjejer.
kärleken till hundvalpen max, som jag & christoffer skaffade under sommaren, växte mer och mer för varje dag.
umgicks väldigt ofta med josefin.
blev mycket partaj & massa bus med vännerna.
storasyster frida fyllde hela tjugo år & flyttade strax därpå till australien.
spenderade många helger i övik hos christoffer.

kusin anna fick en liten liam.

tog tag i att börja gymma tillsammans med jennelie.
andra terminen påbörjades väldigt roligt med vännerna, blev en del festande där med.
firade 365 dagar tillsammans med älsklingen.
som vanligt; vi hände mycket & hittade på lite olika. bakade, lagade middagar osv.
hälsade på bästa hanne ända ute i åskilje, stekte pannkakor & kelade med vovvar.
skolan kändes väldigt seg & vi hade det soft jämfört med andra linjer.
många vänner fyllde arton den här terminen, bland annat jag! blev alltså mycket firanden, & jag hade en gemensam fest med hanna & johanna vilket blev väldigt lyckat & roligt,
& strax därpå tog jag körkortet & blev mer lycklig.
det blev skolavslutning ännu en gång & vi partajde natten lång.
 
tredje året
& vips så började man det tredje sista året på tannbergsskolan, efter en hel sommar bestående utav arbete, åselemarknad, festival & andra kuligheter.
bokade en resa till berlin med min man.
blev en del partytillfällen som tannbergsmässan, halloween, när jag följde jossan till vilhelmina & så bara mysiga vinkvällar med brudarna.
hösten innebar jakt & många besök i åsele; hösten var vacker i sin helhet med dess nyanser & jag älskade hur bra max matchade in i höstens färger.
hade praktik på medicinavdelningen på lassa.
spenderade nyårshelgen i berlin med min absoluta favorit.
2014 rivstartades med att ta tag i träningen på riktigt.
bokade biljett till brännbollsyran med jennelie.
bakade en hel del.
2 år tillsammans med mannen i mitt liv.
tänkte att jag ska fanimej ta vara på denna sista skoltermin så jag partajade en del med brudisarna & sedan gick jag på min allra sista praktik.
mitt gymnasiearbete var att göra en EKG-registrering på medicinmottagningen på sjukhuset i lycksele & att skriva om hjärtsvikt som sjukdomdshistoria, och det var så jäkla skönt att få godkänt & röjt det där ur vägen!
träningen gick bättre än någonsin.
jag blev nitton år.
levde loppan på brännbollsyran i umeå. så jäkla, jäkla roligt.
jag, ida, malin, josefin & josefine var 95ornas balkommitté. vi slet & planerade & skrattade & tjafsade med detta i sju månader & vi fick så jäkla mycket beröm för att allting var bra! upplägget med bilarna var t.o.m. bästa av alla år som varit & detta var det roligaste jag varit med om hittills,
& jag & christoffer insåg mer & mer att snart, snart, var vårt distansförhållande över & tiden var knapp inför att påbörja vårt riktiga liv tillsammans.♥
studentveckan kickades igång & vi var ute alla jäkla dagar, shit vilken ofräsch men rolig vecka, haha! umgicks med klassen konstant & blev ledsen emellanåt allt skratt & ståhej med tanken utav att snart splittras vi.
& tillslut kom dagen som var bekräftelsen på att vi hade klarat det, tre år utav tannbergsskolan var nu över & vi var inte längre vo3. med tårar & massa skratt bestod dagen bara utav roligheter från studentfrukosten som hölls hemma hos mig, lunchen på skolan, flaket, studentbuffén hemma hos pappa där hela släkten & christoffers familj höll till, uppträdanden på stan, fullt ös på nattklubben & förstås lagomt stor mängd med alkohol.
 
gymnasiet förändrade mitt liv, till det bättre. jag är innerligt glad att gymnasietiden är över just för att jag fått flytta till övik & bo med mannen jag älskar, uppfylla saker som jag drömt om i flera års tid.
men tannbergsskolan är ett kärt minne, just därför att där har jag funnit de bästa vännerna, de roligaste stunderna, & framför allt så fann jag mig själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0