Q/A.

"Fartfylld helg."
Postat av: Angelica
Hej Fanny! Vill bara säga att du har en superhärlig fin och mysig blogg! Men har ett slags önskemål att du kanske kan skriva ett inlägg om just dig själv och dina familjer? Kanske lite om Christoffers bröder osv? Ba man får veta vilka alla är då Det blir lite rörigt ibland när du skriver om olika personer/syskon/föräldrar/svågrar haha!! :D kram
 
--- --- ---
hej & tack så mycket snälla du! känns så roligt att få sådan här feedback! =)
och absolut tänker jag göra det, är nog en bra idé då jag skriver om så många personer i mina familjer & ni kanske inte förstår riktigt vilka alla är, haha! blir dock inte så jätte utförligt.
fanny sophie forsberg, född och uppvuxen i lilla lycksele där mitt liv har präglats på mycket kärlek & tillgivenhet.
jag är en glad tjej som är positiv till det mesta! har alltid tyckt om att vara kreativ inom läsning & skrivande. när jag var liten skrev jag jättemycket egna berättelser som jag skickade in till flera bokförlag haha!
jag är också en person som gillar då det är ordning, klarar inte av om det är stökigt, dammigt osv hemma! och hur jobbigt det än brukar vara att planera sin vardag så är det rätt viktigt ibland! 
jag älskar smycken, brukar svaja emellanåt guld eller silver, men tycker det känns så himla fint att bära örhängen, ringar, halsband & armband. särskilt lite 'maffigare' & större smycken då det är mer festliga tillfällen! dock är mina händer & armar helt rena & fria då jag är på jobbet. hygienspolicyn inom vården, you know.
mina föräldrar heter håkan & pernilla, de två personerna som gett mig hopp & liv, så att säga. ni vet kärleken till ens föräldrar, det går inte riktigt beskriva. & jag vet att dem båda två älskar mig mest av allt i världen, men när jag var tio år slutade dem älska varandra & skiljdes.
men för att berätta lite om dem; pappa är bilförsäljare på nordemans bil i lycksele & mamma är chef inom sociala & äldreomsorgen på kommunhuset i lycksele.
jag har en storebror som heter fredrik, är fyra år äldre så han fyller alltså 23 i december. 
han jobbar som bilförsäljare på nordemansbil tillsammans med pappa i lycksele & bor i en lägenhet med sin flickvän hanna,- och hanna har varit en av mina närmaste vänner sedan sjätte klass! =)
 
efter skilsmässan så träffade ju förstås mamma & pappa nya partners; pappa gifte om sig med kicki, som jobbar som förskolefröken, & mamma gifte om sig med per, som jobbar som brandman & ingenjör. och dem hade ju även barn från deras tidigare äktenskap, så det resulterade i att jag & fredrik fick en hel drös med nya syskon! dock fick dem inga nya barn med varandra.
här kan ni se syskonskaran i mammas familj; fredrik, jag & så pers barn frida & gustav. frida är 22 år & gustav är 21 år. och dessa människor betyder så jvla mycket för mig, ni anar inte. det har verkligen gått upp för mig att det inte alltid är blod som gör människor till familj. frida & gustav har ställt upp för mig på så många olika vis under min tonår & jag älskar dem innerligt.
 
frida bodde i australien i 13 månader förut, vilket tärde så mycket på mig då jag nästan förlorade en del utav mig själv... men nu bor hon i varje fall i stockholm tillsammans med sin pojkvän dennis som kommer därifrån.
och gustav jobbar som snickare i umeå & bor tillsammans med min bästis jennelie♥ & deras kissekatt i en lägga. 
och vi fick ju förstås även tre syskon till i pappas familj. på den här bilden kan ni se viktor, evelina & erik. viktor är 23, evelina är 21 & erik är 13. samma där; dem betyder mycket för mig & vi har ju alltid så himla roligt med varandra!
viktor bor i norge tillsammans med sin flickvän matilda & jobbar som brandinjengör på oslos flygplats. evelina har jobbat både på ica & som lärare lite till & från i några år, och nu är hon i asien med en kompis & ska ströva omkring där i några månader!
och så lill erik som jag alltid kallat honom, han går sjuan på högstadiet & den lilla pojken som alltid varit hälften så kort som jag är nu minst ett huvud längre än mig & växer upp så himla fort!
och så kommer vi självklart till kärleken i mitt liv, vilket är christoffer. träffade honom i januari 2012, vilket var min andra termin i ettan på gymnasiet. han gick byggen, samma klass som gustav faktiskt- så det var på så vis han 'fick upp ögonen för mig' och visste vem jag var. så rent kortfattat så började vi ju smsa, träffas & blev ett par. efter hans student ett halvår senare flyttade han till övik där han fick snickarjobb & vi hade distansförhållande i ganska precis 2 år. vi drömde & pratade ofta om att flytta ihop & fick ständigt längta längta längta efter varandra & framtiden. och nu är vi här; i en trea i övik där vi båda stortrivs! men drömmen om att bo i ett hus med stor gård utanför stan brinner fortfarande, vi får bara vänta tills dess det passar bättre med det.
min kärlek till den här mannen är sådär obeskrivlig, vet allvarligt talat inte vad jag skulle ta mig till utan honom. han betyder så himla mycket för mig & är min andra halva, min bättre halva.
sommaren 2012 köpte vi vår finskspets, max. han är verkligen världens finaste & underbaraste hund! och nästa år får max en liten lillebror om planerna går som vi tänkt! =)
och på den här bilden från i somras kan ni se christoffers familj; om man börjar längst ut till vänster så är det hans lillebror sebastian som är 17 år, hans lillebror filip som är 11 år, hans mamma elisabeth, jag, christoffer, en tjej som heter amanda som är en föredetta flickvän till tobias som står bredvid henne, och han är lika gammal som jag, och så fredrik som är 23 år. och bakom kameran står deras pappa robert!
den här familjen är verkligen hur underbar som helst. ända sedan jag träffade dem alla för första gången (vilket snart är 3 år sedan) så har jag alltid känt mig så välkommen, som en familjemedlem hos dem. har alltid så himla trevligt med dem & det är helt enkelt viktiga människor i mitt liv som jag också älskar! tobias har blivit som en av mina bästa killkompisar & elisabeth är som en tredje mamma för mig, också en bästa kompis, min mentor inom träning & hälsa, en som jag kan prata med om allt helt enkelt! 
så där fick ni kanske en större insikt i alla mina svågrar hit och dit, hihi.
robert & elisabeth har en karelsk björnhund som heter cäta. dem köpte honom i våras så snart fyller han ett helt år! han & max har varit som bästa kompisar sedan han var sådär liten, hihi!
 
och nu så vet jag faktiskt inte vad jag mer kan tala om för er. hoppas dessa beskrivningar av mina familjer gav er större insikter i sig vilka alla är & vad jag har för relationer till dem! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0