Alla borde finna sig själv lika snabbt på samma vis.

vad jag jobbar med?
 
jag ansökte om att få jobba på kirurgavdelningen på sjukhuset här i övik. men månader gick & jag fick aldrig något besked & tiden började ju som bli ganska knapp, så jag kontaktade flera enhetschefer inom äldreomsorgen. dock ville jag inte riktigt jobba inom äldreomsorgen eftersom jag faktiskt tycker att sjukhusjobb är roligare, & jag trivdes inte så himla bra i hemtjänsten i lycksele kommun mot slutet.
hursom så hamnade jag tillslut i luren tillsammans med jeanette, min nuvarande chef, som gärna ville att jag skulle börja jobba i hemtjänsten inne i centrala stan. & det var ett väldigt klokt beslut av mig att ta det jobbet nu när jag ser tillbaka på alla gånger jag funderat & velat, för det är så jäkla trivsamt & roligt där! personalen är super trevlig att jobba med, chefen är mån om en & lyhörd, nu när jag börjat lära mig vars de flesta brukare bor så känns det i stort sett helt hundra. ett annat system än vad jag är van vid sedan förut & det funkar mycket enklare, om jag får säga det själv!
 
för fyra år sedan valde jag att gå vård & omsorgs collage, idag är jag färdig undersköterska & hoppas till allting som existerar att jag tar mig in på sjuksköterskeprogrammet. kan verkligen säga att jag valt en bransch som jag trivs hur bra som helst & som passar mig! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0