Cravings.

en liten lista på saker & händelser som jag ser fram emot för tillfället;

♥duvan cup
det är absolut en grej att se fram emot varje år; inte för att det är sådär superspeciellt, det är bara en lycksele-storhelg då alla drar ut på partaj & man får träffa på så många bekanta på samma ställen & på hottan såklart. vi har redan börjat planera en massa ett gäng, can't wait!

♥umeå
en utekväll med bara mina tjejer är bara något som jag behöver just nu. plus att det är lite okänt att partaja i umeå där man inte känner så många. lite kul med omväxling. sjunde februari drar vi dit & senare någon gång ska vi dit igen ett gäng för att fira antonia som fyller arton! kanoooon!

♥haircut
fine, mitt hår klarar sig jvligt bra för att vara så långt & oklippt under längre perioder. men nu längtar jag efter en riktig genomkörare så det känns fräscht & rent. men längden behåller jag alltid. alltid!

♥födelsedag
ja, trots att det inte alls känns värt att fylla nitton så är det ju trots allt en familjehögtid det med; man träffar släkterna & får känna sig mer speciell än annars. plus att när jag fyller år på valborgsmässoafton så blir det party & roligheter hur som helst!

♥brännbollsyran
världens största brännbollsturnering som hålls i umeå, alla känner nog till det. men det är något som jag faktiskt aldrig har varit på så det känns ju bara förhimla roligt att fara dit! att boka biljett var minsann smart. andra vänner som varit där har berättat en massa & suget har växt i stora mängder ett bra tag nu. kommer bli en askalas helg, har jag på känno.

♥en bil
ja jag vet att det är dyrt men hur ska jag på riktigt klara mig i en storstad sedan utan en bil, särskilt när vi kommer att bo ca en mil utanför stan? det där med bussar känns bara jobbigt att få ihop i och med att vårdyrket har så många olika arbetstider osv. sedan så ingår ju en bil oftast i livet. allting i livet kostar ändå hur som helst. dessutom är det tur att papi jobbar inom rätt bransch för att hjälpa mig hitta ultimata drömbilen. plus att min pojkvän älskar att vara inne på det där blocket så nu har han fått ännu en anledning att vara inne där var & varannan minut! 

♥sandviken
en lång resa söderut som faktiskt blev en förhimla rolig roadtrip tillsammans med min favvokille förra året; något vi sa att vi skulle göra om det här året så det lär bli lika roligt nu som då! även att träffa christoffers släktingar som bara är för härliga. hans små kusiner är bara dem underbaraste som finns.

♥balen
och så veckan efter yran så väntar lyckseles studentbal, & jag är ju med i kommittén så det planeras för fullt just nu. jag gick ju med christoffer på hans studentbal & det var en av de roligaste kvällarna under hela det året, skämtar inte. så detta år lär bara bli ännu roligare; hela årgången samlad på ett & samma ställe, alla äter tillsammans & på kvällen blir det hålligång på nattklubben! är ju också så roligt att göra sig extrafin med en speicell fin klänning, fixad frisyr, smink, fixade naglar, glida in fram till röda mattan i en snygg bil, hela paketet!
 
♥ny dator
i och med att vi lämnar igen våra skoldatorer när vi går ut, och jag bara har min att använda, så kommer det behövas en ny för jag tänker inte köpa av skolan. det är so not worth it. det väger emellan en vanlig laptop i kanske någon rolig färg eller en ipad mini. kanske ipad air. det återstår att se.
 
♥studenten
dagen då man fixar sig som på precis en vanlig morgon, fast det sker lite tidigare än vanligt, man sätter en alldeles speciell mössa på skallen & ser en annan bild av sig själv i spegeln. en sista titt på en gymnasieelev. sedan kommer klassen (för vi har bestämt att champagnefrukosten ska hållas till hemma hos papi) & vi startar dagen på det viset tillsammans med smörgåsar, jordgubbar, champagne såklart & annat gott. min fina fina klass som jag kommer sakna såå, gör ont redan nu av att tänka på det. dessa fina tjejer. men jag längtar så mycket till livet efter gymnasiet så det finns inte! längtar efter studentlivet på universitetet, vill göra bort det direkt.
 
slutsummering av detta; kommer gå åt vääääldigt mycket pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0