Cause dreams are coming true, if you just make them possible.

när jag sökte till universitetet så sökte jag sjuksköterska, arbetsterapeut, socionom & fysioterapeut; alla yrken där man jobbar inom vård & omsorg, arbetar med människor, & yrken som passar mig helt enkelt! för jag har just det inom mig; att hjälpa andra & känna att mina gärningar är guldvärt för en annan människa.

& idag fick jag detta besked, vilket gjorde mig väldigt väldigt glad! som jag längtat efter studentlivet, haft pluggsuget inom mig sedan i somras och då är det väl dumt att skjuta på plugget när elden väl är i liv, så att säga?
kan även tillägga att jag tackat ja till min reservplats på sjuksköterskeprogrammet, vilket ligger 'över' arbetsterapeut i min rangordningslista jag gjorde innan jag skickade in ansökan. så blir jag antagen till sjuksköterska senare i december så blir det det, & jag lika glad för det! =)
 
så mitt tips till alla er; brinner ni för något, drömmer om något & verkligen vill något, så får ni inte ge upp i första taget. ge er fan på att ni lyckas med allt, för det gör ni! 
humöret sätter skönhetens stämpel i ansiktet, och en lycklig fanny har idag en riktig mysdag med sin älskade hund & ser fram emot andra hobbit-premiären ikväll med sin älskade kille. ibland är livet sådär förhimla bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0