"Jag vill inte känna mig som ett brev som kastas mellan två ställen. Jag vill känna mig trygg vart jag än är."

alla älskar alice
åh. den här filmen var åratal sedan jag såg, var bara tvungen att se den igen. den väcker upp nostalgin inom mig. samtidigt en sorg som påminner mig om hur jobbigt det faktiskt var att genomgå en splittrande fas i livet som innebar att ingenting skulle bli som förut, & att man var tvungen att låta det förbli. precis som den här tjejen alice; genomgå sina föräldrars skilsmässa, slitas uti & sedan byggas upp på nytt. en sådan fin film som bygger på att finna trygghet & tro till det som en gång förstört en, men samtidigt gjort en till den som det var menat att man skulle bli.
& framför allt bandet till ens föräldrar som förblir starkt.♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0