Sjung om studentens lyckliga dag.

hör upp;! idag uppenbarades typ världens bästa tanke;
just idag så är det på pricken ett halvår, sex månader, tills jag tar studenten.
om på pricken ett halvår står vi med studentmössorna i beredskap & äter
champagnefrukost hemma på min altan som bestämt, skriker oss hesa på
flaket, säger farväl till klassen & stiger in i ett annat liv. åh. som jag längtar!
 
jamen annars då?- fördriver tiden med att titta på gamla julkalendrar, städar i ordning
på rummet & packar min lilla standard reseväska. humöret kan jag inte påstå är på
topp; jo jo visst är glad över att helgen landar imorgon & att jag får äntligen värma mig
i christoffers armar, men vädret har sabbat decemberfröjden totalt för mig & julkänslorna
rinner som sakta bort. tappar till & med lusten till att lägga ut juliga, fina bilder här på
bloggen. tragiskt va? gissar att jag åtminstone inte är ensam om det. men när julafton
väl landar & jag får vakna upp hos pappa & kicki tillsammans med hela familjen samlad
så kommer det bli bra, jag bara vet det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0