Dag 21 – 10 låtar som får jag att känna mig på 10 olika sätt

billionaire - travie mccoy ft. bruno mars
en goding som påminner om sommaren 2010. jag vet faktiskt inte varför, så fort jag hör den så får jag återblickar på dåtidens grillkvällar med gamla och nyfunna vänner.
 
i still haven't found what i'm looking for - u2
året 2009 återspeglas i denna skönhet. även fast året då kändes som ren skönhet kan jag idag inte fatta varför.
 
oh vilken härlig dag - ted gärdestad
glatt. jag och mamma lyssnade jämt på denna förut när vi åkte bil tillsammans, ibland sjöng vi till och med bland höga toner. 
 
don't ever let it end - nickelback
den här får mig att tänka på mig och min christoffer, den första tiden tillsammans, den första kyssen, det första jag älskar dig och tiden som kom efter det. jag vet inte, kanske för att jag lyssnade på den som mest just när allt bara blev. 
 
åt samma håll - lars winnerbäck
älskade och bästa övik återspeglas i nästan alla lasses låtar, men denna får mig att känna starkast känslor för min absoluta favoritstad och min finafina släkt.
 
nu kan du få mig så lätt - håkan hellström
sommaren 2011 rullas om och om igen i huvudet när jag lyssnar på denna. 
 
resten av ditt liv - timbuktu
bara texten säger allt om en exvän. just därför.
 
kalla mig - vapnet
denna lyssnar jag på när jag känner mig extraglad i allt. jag bara måste.
 
dreaming with a broken heart - john mayer
åh. den här är fin. och den är min absoluta bästa myslåt när bästa mystillfällen dyker upp. jag blir så avslappnad och lugn, den ger mig en slags terapi.

himlen är oskyldigt blå - ted gärdestad
morbror peter som alltid finns i mina tankar, återställer sin närvaro när jag spelar en utav teds finaste låtar. jag saknar honom så det gör ont och den här låten får mig att minnas saker om honom. om inte så skulle jag bara glömma; sättet, rösten, skrattet. usch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0