Just Holiday All Day.

Jag tycker inte om våran engelskalärare. Sådan sprudlande dryg
glädje kan hon gärna spara tills annat istället för att lägga sådan
energi över på oss trötta elever. Usch ändå, tur hon är på älgjakt
hela veckan så det blev att sluta kvart i ett idag. Alltså ensam
hemma nu och har huset för mig själv ett tag. Ikväll också för den
delen eftersom pappa & Kicki ska fara på bio. Åå så mysigt, det vill
jag också göra.

Regnet börjar gå mig på nerverna rejält. Bäst att det inte regnar i
helgen, annars blir det ingen stuga, vilket skulle suga rejält. 


Föreställer mig en dag där regnet öser ner och alla är ledig från skolan.
Pojkvännen är här & det går bra filmer på teven hela dagen. Godisskålar
med chips och dipp står redo att avfrossas på tevebänken och varsitt
stora glas cola är även med. En stor mysig filt där både han & jag får
plats under och vi kryper ned i soffan. Där ligger vi hela dagen in mot
kvällen, han & jag. Åhå, vilken dag det skulle vara.
Önskemotiv. Jag saknar min pojke.
Statisk skakande trygghet. Åh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0