WANNA TASTE YOUR TASTE SOME MORE, FEEL YOU POURIN' THROUGH MY PORES

 
I veckan fick jag det roligaste beskedet på länge, det klår faktiskt det mesta! En så kallad dream-coming-true för typ alla vikarierande undersköterskor haha; tillsvidare-anställningsavtalet. Hon jag vikarierar för har sagt upp sig & chefen ville ha kvar mig, så fr.o.m. nu på måndag är jag tillsvidare anställd på hantis! :-)
Det känns såå himla roligt! Trivs ju så bra med själva jobbet, boendet, personalen, brukarna.. Hade ju på känno att ALLA pusselbitar skulle falla på plats med flytten.<3

 
Nu till vad helgen har bestått utav!;

Fredag:
Gick av jouren på morgonen & direkt efter jag tryckt i mig en frukost då jag kommit hem, så blev det en hyffsat lång PW tillsammans med Max. Strålande sol, lite blåst, och så podd i hörlurarna & solglajjerna på. Alldeles perfa!! Gick en bra runda runt stan & gick förbi chefens kontor i samma veva.

Efter C åkt till Åsele för att vara hundvakt till lördagen, så duschade & fixade jag mig inför middag hos Fredrik & Hanna. Promenerade dit med Max, gav Hanna sin födelsedagspresent i förskott (för hon fyller ju år samma dag som jag;-)), blev bjuden på väldigt god middag bestående utav en thailändsk fläskfilégryta och risnudlar, vi drack kaffe & myste på med massa prat ett bra tag innan vi traskade hemåt igen.
Det är såå sjukt tråkigt att sova utan C, haha.. Fjantigt jag vet. Var dock väldigt glad över att jag hade Maxi hos mig som fyllde upp Chrilles sida ;-)

Lördag:
Vaknade av solens strålar tidigt på morgonen då jag hann somna innan jag drog ner persiennerna. Men det gjorde inget alls, Max var ändå hungrig & även jag hihi.
Senare på förmiddagen tog vi en rask promenad till andra sidan stan, a.k.a. hem till pappa & Kicki där även Viktor, Matilda & Vilma var. Blev bjuppad på frukost & så lånade jag pappas bil så jag kunde åka & handla en massa.

Städade sedan hemma & förberedde en massa gott tilltugg inför kvällen, då Josefine & Ellen kom hit för att uppvakta mig i förskott. Av dem + Jennelie fick jag finaste kannan ur mumin-sortimentet!
Vi hade en supermysig kväll & vi alla kände för att kvälla relativt tidigt. C kom också hem där på kvällskvisten vilket kändes så skönt.

Söndag:

Vaknade av massa pussar & kramar + två paket som bestod av de underbara air max thea som jag önskade mig + en superfin blå klänning. Åh vad han kan, min man!!!♥
Snön vräkte ned utomhus större delen av dagen så det var väl inte roligaste födelsedagsvädret..
Och annars så fick jag presentkort av Fredrik & Hanna, en adidas-tisha & två böcker av Christoffers familj, och tvättmaskinen var ju faktiskt en förskottspresent av alla föräldrar! :D

Vi städade & förberedde lite födelsedagsfika, sedan kom pappa, Kicki, Erik, Viktor, Matilda, Vilma + Kickis syster med familj. Fick fina blommor & ljus och det var så mysigt med massa buller & skratt i läggan hihi.
På sista bilden kan ni se den fina mumin-kannan ;-)

Nästan direkt efter kalaset packade jag och C våra grejer & styrde kosan mot Umeå! Vi var nämligen lite spontana & bokade rum på Comfort Hotel Winn.

Vi var framme vid 16tiden och installerade oss i rummet, gav Max mat, tog det lugnt & myste ett tag. Hotellrummet var verkligen superfint & fräscht, vi trodde att vår rumsbokning skulle bli nedgraderad som när vi bodde i Skellefteå p.g.a. hund. Men vi fick ett superfint rum på tionde våningen så utsikten var jättefin också. 

Efter vi matat & rastat Max så hade vi bord på Pinchos vid 19tiden. Nu var det gubbens tur att göra debut ;-) Det var dock inget superbra koncept för han som äter väldigt mycket. Han fick beställa in fler rätter efter första plankan, stackarn haha.. Men annars var han nöjd! Och så även jag, sååå mumsigt det är alltså!

Såhär fin var vår kvällspromenad innan vi duschade & nattade.♥
 
Måndagmorgonen startade såååklart med hotellbrekkyn! Detta var bara första rundan, om jag säger som så ;-) Det finns ju alltid så mycket att välja mellan så man måste gå flera gånger hihi.

Resten av dagen spenderades ute på avion, C köpte lite saker till sig själv & jag slog till på en ny skinnpaj då det var kampanj på cubus. ´Vi åt varsin frozen yoghurt på honeycomb & åt sedan lunch med Anton & Linn på vezzo innan vi rullade hem till Lycksele igen. Mitt nattpass började ju (tyvärr) 15:30 men det gjorde inte så mycket. 
Hur skulle jag kunna känna mig missnöjd efter denna fantastiska helg liksom?! Blir så sjukt bortskämd av mina nära & kära, familj som vänner, riktigt lyckligt lottad känner jag mig!<3
Och jag är så tacksam över min underbara pojkvän & sambo, oj vad han gör mig lycklig!

Kommentarer
Postat av: Esmeralda

Stort grattis till tillsvidareanställningen! Hoppas du får en grym vecka :D

2017-05-02 @ 12:20:42
URL: http://getfitandhealthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0