NYTT ÅR & NYA MÖJLIGHETER

Ett nytt år innebär ofta massa nytt för flera människor. Det där 'new year, new me'. Medans många stör sig på det där så tycker jag att det är rätt fantastiskt. Istället för att tycka det är klyschigt så kan man istället tänka att folk gör rätt i att ta tag i sina liv & göra nyttiga, roliga saker. 
 
 
För min del så blir 2017 en liten startover. På hälsofronten så tänker jag bli nyttigare när det kommer till mat & träning. Har käkat lite för mycket götta på senaste tiden - mycket godis, dricka, fika på jobbet och onyttig mat. Sen senaste veckorna innan jul har jag prioriterat bort gymmet p.g.a. jobb, trötthet, inte så mycket motivation, sen drabbades jag ju av influensan.. Men nu som sagt så känner jag att det får vara nog... Haha. 

Är less på att känna mig som en säck potatis. Så nu ska jag ta tag i både träningen och maten igen. Inget godis, kakor, chips m.m. Kosten är så viktig för att träningen ska kunna ge bra resultat så det blir mitt nyårslöfte. Det enda jag låter vara okej är popcorn, det om något älskar jag & är väl egentligen mest nyttigt inom snack-kategorin haha. Elisabeth har även gjort mitt nya träningsschema för januarimånad så jag tänkte faktiskt kicka igång med det imorgonbitti! ;-) 

Just det här med gym känns ju oftast så läskigt för dem som inte hållit på med det innan. Been there done that, liksom. Men ni som är sugna på att börja träna; se till att få hjälp på traven med träningsschema för det är så mycket bättre med en sådan rutin så man inte bara går och 'sliter & drar' i olika maskiner. Och även fast det känns som att folk tittar, skaka av er det! Ingen tittar, alla är i sin egna träningsbubbla med fokus :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0